Hallo
Kan iemand mij helpen bij het maken van een O-ringgroef volgens de zwarte lijn op het hulpstuk?
Bij voorbaat dank
Joel
lave_linge_.jpg
Hallo
Kan iemand mij helpen bij het maken van een O-ringgroef volgens de zwarte lijn op het hulpstuk?
Bij voorbaat dank
Joel
Hallo @ joel
hoepels terwijl ik op mijn telefoon zit
Ik had niet gezien dat je lijn van de gezamenlijke koers niet schoon was
maak dus een 3D schets
via de entiteiten van het externe profiel van uw onderdeel converteren
en een verschuiving
Het enige wat je hoeft te doen is een vlak vinden dat loodrecht je zwarte lijn snijdt die overeenkomt met de as van je O-ring
teken op dit plan een cirkel waarvan de buitendiameter overeenkomt met de diameter van uw gewricht , waarbij het middelpunt samenvalt met uw 3D-schetslijn
Als uw diameter 1/3 is in uw straal van de baan, gaat het vanzelf
en via materiaalafname door scannen
Dat is alles
@+ ;-)
Hallo gt22
Allereerst dank u voor dit precieze antwoord.
Het is me gelukt om de profielentiteiten om te zetten in een 3D-schets, maar ik kan niet alle entiteiten verschuiven.
Wat betreft het verwijderen van materiaal bij het scannen, denk ik dat er geen probleem zal zijn.
Vriendelijke groeten
Joel
Het gemakkelijkst omdat je niet alles kunt converteren
is om een kopie van je toneelstuk te maken met een andere naam
Eenmaal klaar
u maakt een 3D-schets door de entiteit van de buitenomtrek om te zetten
vond een vliegtuig loodrecht op deze genoemde schets
maak op dit vlak een vierkant met een toeval met uw 3D-schets als middelpunt
en als bijgerecht de dikte van je stuk
Na het maken van een materiaalafname
u krijgt de mogelijkheid om te herstellen via een nieuwe 3D-schets en de entiteiten om te zetten
Uw 3D-schets op de juiste plaats
Van daaruit is het aan jou om een nieuw onderdeel te maken dat je O-ring zal zijn
en dus via een scan je O-ring kunnen maken
en benoem het als zodanig
Dan kun je deze joint nemen
Plaats het zoals het hoort op uw basisonderdeel, d.w.z. het eerste dat het beperkt
en via Combine verwijdering
Creëer je keel voor deze joint
Het duurt niet langer om te schrijven en uit te leggen dan om het te doen, vooral op zo'n
@+ ;-)
Hallo
2 eenvoudige schetsen geprojecteerd en vervolgens gecombineerd.
Dan de schets van je profiel.
Sweep verwijderen
Dat is alles
Tot gauw
Hallo
Met mijn zeer lange opleiding, van tenminste... 3 dagen ... Ik kan me niet herinneren dat ik deze functies heb gezien, maar dankzij jou en Google is het me eindelijk gelukt.
Bedankt 2 en een fijne dag verder.
Hallo J.reslinger,
Als we je vraag hebben beantwoord, moet je de vraag afsluiten met de meest relevante rapunzel.
Vriendelijke groeten
Even een kleine opmerking, vergeet niet om de scherpe randen te verwijderen (vooral op de cilindrische vorm), anders kan de pakking het niet leuk vinden en weet de machinist niet hoe hij moet ;)
Bedankt FUZ3D voor je tussenkomst:-) Ik heb wel de scherpe randjes verwijderd, maar niet om het de machinist gemakkelijker te maken ;-) maar om de stevigheid van de onderdelen te versterken omdat ze niet machinaal worden bewerkt maar geïnjecteerd. :-)
Cdlt
Joel