In plaats van een materie te verwijderen, doe je een sweep door een lichaam te maken dat niet is samengevoegd met de 1e die je vervolgens aftrekt met de functie Combineren. Soms is deze methode sneller.
Je idee is goed, maar het lijkt mij dat het probleem eerder op het niveau van de perfecte loodrechtheid van de groef ten opzichte van de centrale as van de nok zou kunnen liggen. Het is bijna hetzelfde probleem als het lasersnijden op buizen dat @ac cobra ons een paar maanden geleden uitlegde.
Ik heb het gevonden... Ik heb een oppervlak / extrusie gemaakt en vervolgens een oppervlak uitgestraald... en ten slotte verwijdering van materiaal met oppervlak.
Een mogelijk parcours met 3 schetsen: een traject (roze spline) en een geleidingscurve (blauwe spline) om de oriëntatie van de sectie te beperken (oranje schets). En test de mogelijkheden van de functie Scan Material Removal... Stel in dit geval de profieldraaiing in op "Volg het pad en de eerste geleidingscurve". Resultaat: Bestandsbijlage (SW 2018)