Kleuren toevoegen aan Dead Solids bestanden in CATIA en vooral de toegevoegde kleuren opslaan

Hallo

Ik kreeg een oud digitaal model dat in SolidWorks was gemaakt in de 3DEXperience. Blijkbaar heeft de 3DExperience het behoorlijk goed gedaan: ik heb een assemblage gekregen en in elk onderdeel heb ik dode vaste stoffen (kubus met een rode bliksemschicht, het moet stap zijn).

Aan de andere kant wilde ik kleuren toevoegen aan mijn model. Uiteraard worden de kleuren die ik toevoeg niet opgeslagen.

Blijkbaar heb je bij het zoeken op het net blijkbaar speciale step-bestanden nodig als je de kleuren wilt kunnen behouden).

Weet je hoe ik de kleuren die in CATIA zijn toegevoegd (hier in de 3DX, maar ik denk dat dit ook waar moet zijn met de oude versies van V5) kan opslaan?

P.S: Ik heb het model in Solidworks 2010 formaat en ik heb het geïmporteerd in de 3Dx.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo 

Onder Solidworks : bestand / opgeslagen als / Stap (selecteer AP214).

Dit is het STEP-formaat om de kleuren in SW te houden.

Ik heb geen 3DX, maar als de SW STEP is getransformeerd in een CATIA-bestand bij het importeren in 3DX (CATPart-bestand niet 3DXML) en vervolgens is opgeslagen, zou de bewerking moeten zijn zoals onder CATIA , klik met de rechtermuisknop / Eigenschap op het lichaam of oppervlakken.  Het is mogelijk dat, net als onder CATIA, het beter is om de manipulatie vanuit het onderdeelbestand uit te voeren in plaats van vanuit de assemblage.

Grote Franck. Dit werkt. Dank u voor uw hulp.
A+

of anderszins, om te voorkomen dat u opnieuw moet importeren...

DS de 3DX; Het contextmenu op de root PRD stelt je in staat om de props op te slaan. Grafiek; Kleuren inbegrepen...