Plotselinge slow-motion op topsolid en sketchup

Hallo 

Ik ben een kantoorstudent en gebruik sinds begin september verschillende CAD-software (voornamelijk AutoCAD, Sketchup en Topsolid), ze gaan allemaal goed tot vorige week toen na 2 uur gebruik van TopSolid de software groot inactief begon te worden totdat het onbruikbaar werd. Dus ik dacht dat het een bug in de software was en ik heb het volledig opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem... En als ik vandaag SketchUp start, zie ik dat hetzelfde probleem zich voordoet. Het lijkt erop dat het probleem alleen van invloed is op de 3D-modellering, aangezien ik het probleem nog niet heb gehad op AutoCAD en maar andere software/games zonder problemen draait.

Ter info: ik gebruik een MSI appache pro met een  i7, een 970 3govram, 8GB ram, een 128 GB  ssd (waarop de software en windows zijn geïnstalleerd), een 1TB h DD.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo

Kunt u mij vertellen welke versie van Topsolid u gebruikt? De 6 of de 7?

Topsolid raadt aan om minimaal 16 GB RAM te hebben voor versie 7. Dit zou de vertragingen voor de 2 software kunnen verklaren als je SketchUp draait met TopSolid open erachter

2 likes

Ik gebruik versie 6.15 en het bugt zelfs als ik een nieuw project maak, en voor SketchUp open ik het zelf...

Maar als ik kijk naar de stat top solids gebruikt slechts 2 GB RAM en ik heb er nog 4 beschikbaar, dus ik denk eerder dat er iets is dat het gebruik van RAM voor deze software beperkt, maar ik kan niet vinden wat..

PS: Ik gebruik de 64-bits versie van de software en ik gebruik uiteraard een 64-bits Windows