Vertraging Gelaste constructie

Hoi allemaal

Sinds een paar weken heb ik een vertraging in de nieuwe gelaste constructies die ik maak.
Laat het me uitleggen: wanneer ik een nieuw onderdeel maak (3D-schets + hoeken + buis), zelfs een heel eenvoudig, mijn onderdeel "traint", duurt het erg lang voordat het reageert op wijzigingen. Het omhoog gaan in de creatieboom (met de hand en de blauwe lijn) of het bewerken van een mechanisch gelaste elementfunctie wordt erg lang (tussen de 8 en 10 seconden!!).
Aan de andere kant, als ik een oud bestand open (4-5 maanden, veel zwaarder), heb ik dit probleem niet, het reactievermogen is normaal.

Ik had SLW2011 SP05, ik ben overgestapt op SLW2012 SP01 Ik zie nog steeds hetzelfde defect. Dat wordt erg problematisch om te werken!!

Als je een idee hebt...
Bij voorbaat dank aan iedereen!
Damien

Hallo

Is Realview ingeschakeld?

Het is echt niet eenvoudig om dit soort problemen te beheren, die kunnen komen van de apparatuur, de software, de stuurprogramma's....

Probeer om te beginnen de stuurprogramma's van uw grafische kaart bij te werken + opnieuw op te starten.

Daarna kan een installatie - opnieuw installeren misschien ook goed doen.

Als het niet verandert, moeten we misschien naar de hardwarekant kijken.

Succes

2 likes

Hallo

In een normale ruimte geen probleem, alleen bij gelaste constructie?

Staan uw bestanden op de server of lokaal?

Is de harde schijf niet vol?

...

@+

1 like

Hallo

Ben het eens met alles wat al gezegd is. Kijk ook in uw algemene SW (Backup/Recovery) opties, als u opslaat in een enkele directory kan die directory veel bestanden bevatten. We moeten waarschijnlijk opruimen.

...

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik ben het eens met de 2 vorige antwoorden, ik zal alleen een voorbehoud maken bij het voorstel van Jose-accessa om de stuurprogramma's van de grafische kaart bij te werken: het is beter om de nieuwste SolidWorks-gecertificeerde stuurprogramma's hier te plaatsen: 

http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

In plaats van de nieuwste die beschikbaar zijn op de website van de kaartverkoper.

2 likes

TA Configuratie:
-HP elitebook 8560p
-Vensters 7 
-SLW2012 SP01
- Ruimte beschikbaar op de HDD
- Update van de pilots als het daar niet vandaan kwam!

Weet je zeker dat je een solidworks gecertificeerde grafische kaart hebt?

Als je een Elite Book 8560p-laptop hebt

Voor zover ik weet, heb je geen gecertificeerde kaart

dus het bugs

en je hebt nog steeds geluk dat je nog steeds met SW kunt werken

@+ ;-)

beantwoorden GT22

Het is mijn configuratie

Ik werk nu 1 jaar zonder problemen met deze pc op de verschillende versies van SLW2011.

Het is pas sinds een paar weken dat het "bugs", ik zal kijken naar al je advies...

A+

Damien

1 like

je hebt een 8560 W nodig

Daar heb je een professionele grafische kaart, bij voorkeur nvidea naar mijn smaak

SW-gecertificeerde Nvidea-stuurprogramma's worden + vaak bijgewerkt

@+ ;-)

Het is een professionele pc die door mijn bedrijf wordt geleverd, dus ik heb niet veel keuze :-(

Wat ik niet begrijp, is waarom ik van de ene op de andere dag een vertraging heb op nieuwe onderdelen en niet op oude?!  

Lokaal werk

Kijk goed naar de pc-specificaties voor solidworks, alles wordt daar gezegd

je hebt een pro open GL grafische kaart nodig

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

Ik kan het je niet vertellen +

zie met je baas om conforme en goedgekeurde apparatuur voor SW te hebben

@+ ;-)