Hallo
Aan de ene kant heb ik twee kleine vragen met betrekking tot de werking in een schets. In het tabblad geometrie van mijn schets heb ik veel wireframes (pt, recht,...) die ik graag zou willen opbergen om duidelijker te zien.
1) Kunnen we de wireframe-elementen (pt, lijn,...) die zich in het tabblad Geometrie bevinden, groeperen?
2) Als ik twee over elkaar heen liggende wireframes heb in de weergave van mijn schets (in dit geval 2 lijnen die elkaar overlappen), hoe kan ik dan de lijn bij de eerste wijzigen? Ik zou graag een beetje zoals vector tekening software of zelfs in powerpoint om aan de rechterkant een beweging te maken om "achteruit te gaan" en op een andere "vooruit" om de weergave te hebben die ik wil, de weergave van mijn schets.
Bij voorbaat dank voor uw hulp
Hallo
Als u een bestand bij ons wilt voegen, is het gemakkelijker om uw vragen te beantwoorden.
Hallo
Er is niets bijzonders behalve dat ik veel wireframes in mijn schets heb.
Het spreekt voor zich dat in dit tabblad Geometrie de elementen alfabetisch opnieuw worden geclassificeerd, maar ze kunnen niet op een gekozen classificatie blijven staan.

Hallo
Niet veel mogelijkheden in de schets.
De elementen worden chronologisch gemaakt terwijl de plot wordt gemaakt en kunnen niet opnieuw worden geordend.
Als u een van de elementen hernoemt, wordt deze naar boven verplaatst .
Als je verschillende elementen hernoemt, staan ze bovenaan, maar respecteren ze nog steeds de chronologie van hun creatie.
We kunnen je screenshot niet goed zien, maar naar mijn mening is het puur toeval als ze in alfabetische volgorde staan.
Doe gewoon de tests door niet-opeenvolgende elementen te hernoemen en willekeurig A; B, C, enz. of 01; 02; 03; enz
Het resultaat was niet ordelijk.
Om te doen wat je wilt, hoef je geen schets te gebruiken, maar werk je in een geometrische set (niet geordend en niet in hybride modus) en teken je de punten en lijnen.
2 likes
Grote Franck.
Dank u voor uw antwoord.
Ik begrijp wat je wilt over het idee van het passeren van een geometrische verzameling. Dit doe ik elke keer als ik een onderdeel maak dat op een skelet rust.
Mijn zorg is dat ik hier een nogal speciale applicatie doe met CATIA. Ik gebruik eigenlijk de schetsmodus om vlakke filmpjes te maken.
In dit geval is het gebruik van de schetsmodus erg handig, omdat ik met deze modus weet wanneer mijn vlakke mechanisme wel of niet isobeperkt is.
Conclusie: als je een goochelarij hebt om de schetsmodus te gebruiken terwijl ik functies gebruik waarmee ik de geometrische elementen kan opruimen, ben ik geïnteresseerd.
Anders, voor de tweede vraag die ik stelde, als je wilt veranderen als je twee lijnen over elkaar heen hebt gelegd, die op de voorgrond, heb je dan ideeën?
Nogmaals bedankt voor je advies
Ja, je kunt zelfs een schetsbeperking animeren om de beweging van je filmpje te simuleren.
Voor de organisatie is het geen DTP, maar zijn er twee tools :

Selectie sets:
Zoals de naam al doet vermoeden, kunt u een lijst maken van de elementen van de schets om ze bijvoorbeeld te kunnen tonen/verbergen.
Lagen die zijn gekoppeld aan visualisatiefilters:
Als een van de lijnen op de 0-laag staat en de andere op de 1, kan het lijken op het idee van vooruit, achteruit.
1) Voor het eerste punt
"Ja, je kunt zelfs een schetsbeperking animeren om de beweging van je filmpje te simuleren."
Kun je me iets meer vertellen over dit aspect? Wat bedoel je met het animeren van een schetsbeperking?
2) Voor het tweede punt
Uw idee van het gebruik van lagen ziet er interessant uit. In principe zie ik hoe het werkt. Aan de andere kant is het me niet gelukt om deze track op te zetten.
In kopie voeg ik een heel eenvoudig voorbeeld toe. In dit voorbeeld is de blauwe lijn tjs voor de oranje lijn. Ik zou nu graag de oranje lijn voorbij de blauwe lijn willen verplaatsen.
Heb je een idee om het te laten gebeuren?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
lignes.catpart
Voor punt 1 kijk ik of ik een video heb bewaard.
Voor punt 2:
Het is de volgorde van creatie in CATIA die de volgorde van visualisatie oplegt, dus je hoeft alleen maar de lijnen in omgekeerde volgorde te dupliceren en de visualisatiefilters te gebruiken, zie bijgevoegde video .
dans-esquisse.mp4
1 like
Om de niet-schetsweergave te voltooien en te zien, moet u de uitvoercomponenten gebruiken
Zie bijgevoegde video
composant-de-sortie.mp4
1 like
Artikel -1
Een schetsbeperking animeren :
Bekijk de video
animation.mp4
1 like
Franck, heel duidelijk en precies! Super.
Bovendien zou de vrijgave van componenten die ik niet kende ook nuttig voor mij moeten zijn.
Tot gauw
Even een opmerking.
Aan de andere kant is de laagtruc erg interessant. Maar het feit dat we niets kunnen opslaan op het tabblad Geometrie van de schetsmodus, kunnen we zien dat het vervelend is, want dan hebben we er veel wireframes in en weten we a priori niet of het elementen zijn die we in een laag 1 of 2 hebben geplaatst.
een+
Hallo:
Dit is een van de redenen waarom ik, behalve de noodzaak om te animeren (we hebben geen KIN), geen referentiekader (skelet) of oppervlakteprimitieven teken op basis van schetsen:
We zijn bevroren ten opzichte van de ondersteuning (plan) van de schets.
Net als bij hybride ontwerp is de chronologie van elementen essentieel.
Afgezien van de verbergmodus kun je geen elementen inkapselen.
Voor het gebruik van lagen (het is een tijdelijke oplossing) is het niet hun primaire functie.