Asm- of Prt-snelheid op solidworks

Hoi allemaal
Is het sneller om een ontwerp te maken met PRT-onderdelen in een assemblage of een assemblage in een enkel PRT-bestand.

Mijn assemblage zou ongeveer 50 plaatwerkstukken moeten hebben.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben...
Dank u voor uw mening.

1 like

Het hangt er allemaal van af; Als het 50 lichamen zijn die een gelast mechanisch onderdeel vormen, dan kun je inderdaad een onderdeel in meerdere lichamen maken.
Als het onafhankelijke onderdelen zijn, raad ik je aan om 50 onderdelen in een assemblage te hebben, of zelfs meerdere subassemblages, afhankelijk van je ontwerp.

5 likes

Ik raad je in ieder geval niet aan om een onderdeel te maken met 50 gevouwen vellen, pas op voor het gedoe voor plat achter en tekeningen.

3 likes

Hallo;

Het is naar mijn mening beter om een 'SLDASM'-assemblage te maken van meerdere ' SLDPRT '-onderdelen.
Dit vergemakkelijkt de mogelijke wijzigingen van een van uw onderdelen, u kunt gemakkelijker tekeningen maken (om nog maar te zwijgen van platte tekeningen als het plaatwerkonderdelen zijn) en gedetailleerde stuklijsten maken met de juiste hoeveelheden...
Dus JA tegen onderdelenassemblages en NEE tegen onderdelen die in onderdelen worden geïmporteerd...

Vriendelijke groeten.

3 likes

Het ontwerp is momenteel gedaan in multibody, maar als ik een wijziging aanbreng, hapert het bestand en zijn er ongeveer 600 functies

600 functies :scream::scream::scream:
Dat is echt niet aan te raden.
Het is duidelijk beter om een montage te maken.
Ter informatie, ik maak onderdelen met meer dan 100 lichamen, waarvan er 60 verschillend zijn, maar ik heb maar ongeveer dertig functies, het is al erg hebzuchtig, zelfs bij het optimaliseren van de functies.

4 likes

Bedankt voor je feedback, kortom het is nog steeds interessanter om een PRT ASM te maken dan een PRT alleen in het algemeen, en wanneer is het voor ontwerpaanpassingen? Is het makkelijker in PRT of een ASM?

Nou ja, in feite... Het staat bijna in de naam van je bestanden:
PRT voor onderdeel of stuk in het Frans
ASM voor assemblage

Daarna zijn er altijd speciale gevallen waarin je er omheen komt... Maar over het algemeen is het nog steeds gedaan om een onderdeel te ontwerpen en het vervolgens te relateren aan andere onderdelen in een assemblage.

Een regel die eenvoudig genoeg is om u te begeleiden: als het uit elkaar valt en op zichzelf staat => PRT-bestand. Aan de andere kant, als u een ander onderdeel nodig heeft om het vast te houden = > ASM-bestand
(het mechanisch gelaste deel is een uitzondering. En daar vindt de multi-body zijn volle betekenis: meerdere bodies om één stuk :slight_smile: te maken :)

2 likes

Ik zou zeggen dat het ervan afhangt of je met bekende vormen werkt, dan is een ASM beter, aan de andere kant, als je aan R&D doet, dan is het werken aan een onderdeel gemakkelijker.

2 likes

Er is een tussenpersoon: de asm met virtuele munten. Het voorkomt dat u bestandsnamen moet beheren wanneer u een concept weigert.
Aan de andere kant is het soms een beetje onstabiel.
Maar als je 600 functies in je modelboom hebt, is het duidelijk dat je moet overstappen op een asm. Zelfs als dat betekent dat er tijdens het ontwerpproces verbindingen tussen de stukken moeten worden gemaakt (schakels die later moeten worden verbroken).

4 likes

Wat bedoel je met link?

1 like

Het is mogelijk om een onderdeel aan een ander onderdeel te koppelen (bijv. gatafstand) door een onderdeel in de context van de asm te bewerken.
Het is dit soort schakels die moeten worden verbroken zodra het ontwerp klaar is.

2 likes

Oké, dat is wat het me leek, maar waarom brak je ze aan het einde van je ontwerp?

1 like

Omdat de bindingen soms breken.
Je wijzigt een stuk, de schakels van de andere ontploffen en je eindigt met een geëxplodeerd geheel!
Of iets anders, u wilt het project kopiëren en wijzigen en u bevindt zich in de m...
Ik teken soms in context (naam van de methode)
Maar ik verbreek de link heel snel en rol de schetsen opnieuw uit om ze later te kunnen wijzigen.
Net als het tekenen van alles in een kamer, heeft het te veel nadelen.
(cyclische beperkingen, zeer lange laadtijd en probleem om te wijzigen...)

3 likes

Bedankt voor je feedback

In plaatwerk is het enige geval waarin ik onderdelen in een onderdeelvijl toevoeg, het toevoegen van moeren / gelaste tapeinden.
Het stelt me in staat om ze te laten verschijnen in kamertekeningen, zodat ik ze niet vergeet.

Zodra het STEP-bestand is gegenereerd en naar de metaalbewerker is gestuurd, kan hij in zijn typische machine de moerlichamen " deactiveren " om niet gestoord te worden en zijn jongens in de werkplaats hebben het plan met de moeren erop om ze niet te vergeten, het heeft zich vele malen bewezen.

1 like