Plaatwerk dichterbij brengen (hoek van 45°)

Hoi allemaal

Ik probeer de hoeken "bij elkaar te brengen" om te kunnen lassen

Zoals de bijgevoegde foto,

Bij voorbaat dank voor uw hulp

angle_45.png

Hallo

Heb je de functies "Gesloten hoek" of "Gelaste hoek" geprobeerd?

Vriendelijke groeten

b.png
3 likes

Hallo @ ggdagjo

Ongeacht de suggestie van @Jmsavoyat (die ik toejuich :-)  ) ) zult u uw lasersnijden moeten aanpassen omdat SW niet volledig rekening houdt met de vervorming van het materiaal tijdens het buigen. In het echte leven kan je hoek niet zo buigen, tenzij het plaatwerk minder dan 0,5 mm dik is.

Dit is te zien aan het mini-foutje dat je hebt in de afbeelding die je hebt gepost.

Je mappen zullen toch een opmerking over je maken, dus je kunt net zo goed anticiperen.

Succes :-)

3 likes

Hallo

een klein trucje; Je kunt de schets van je 1e vouw van de retour bewerken en de schets op 45° zetten (gewoon de horizontaliteit of verticaliteit van het segment doorbreken die naar 45° gaat) zoals in je zeefdruk. Op die manier heb je geen extra functie die je creatieboom onoverzichtelijk maakt...

4 likes

Om de informatie van @ac cobra 427 te illustreren

3 likes

Hoi Zozo_mp,

Ik heb geen probleem met de lasers.

Kijk wanneer u uw uitgevouwen toestand 1 bewerkt, u heeft de hoekopties en of het vakje voor hoekverwerking is aangevinkt; Je moet het vinkje uitzetten en je ontwikkelingen zullen dichter bij de realiteit liggen.  

3 likes

Ok Dank je wel ac cobra 427   Geweldige info!

Vaak pas ik het lasersnijden aan, maar ik ga uw methode proberen, het is eenvoudiger en vooral reproduceerbaar.
Mijn probleem lijkt vooral meer dan 4 mm dik.

1 like

Bij ons regelen we zo tot een dikte van 15mm

1 like

Hallo

Ik zit in dezelfde situatie, Ac cobra maak je een vouw op de rand die je verandert in een schets en dan herhaal je het?

Ik heb het geprobeerd met de plaatwerkfunctie gesloten hoek, maar het werkt niet, enig idee?

Terry

Hallo Laser07,

In feite heb ik het gemaakt van de standaardstukken in mijn bibliotheek, dus ik deed het op de 4 vouwen. Als je het een keer doet en het stuk opslaat in de bibliotheek, hoef je het alleen maar te openen en te bewerken en vervolgens op te slaan als.