Ik heb een probleem met de studentenlicentie van Inventor 2016 pro version. Als ik een 3D-schets maak en ik wil een schets van een ander plan komen maken, kan hij dat niet... Ongeacht het soort melk. Hetzelfde geldt voor de punten. Het is alsof ze niet bestaan.
Nog een voorbeeld. Cilindrisch deel met een schouder, waarop ik een rib wil maken: Onmogelijk om de oppervlakken in schets te vangen.
Een ander voorbeeld: kleine extrusie om een kubus te tekenen. Zodra ik mijn kubus heb, wil ik een groei toevoegen aan een van de vlakken. Ik selecteer mijn gezicht, ik begin te tekenen, maar ik wil mezelf terugbrengen naar de hoek van de al bestaande kamer. Maar onmogelijk, het is alsof de kubus niet bestaat.
De machine draait erg goed (12GB ram, patatit patata) en ik doe het zonder problemen op mijn andere (laptop) computer die met dezelfde software is uitgerust.
Wat is uw mening over mijn probleem? Bij voorbaat dank.
Doe een eerste test op een volume (kubus bijvoorbeeld) met een 2D-schets op de as van het volume en laat de snijranden projecteren (uw snijranden zouden in een andere kleur moeten verschijnen)
Tweede test: in Toepassingsopties, tabblad Schets: vink de 2 vakjes aan Projecteer automatisch rand .... en de randen ...; Schakel op het tabblad Deel de optie 3D-handgrepen inschakelen in. Herhaal de schetstest door de kubus en vervolgens op een vlak.
Als dat niet werkt, test dan door projectgeometrie te selecteren en selecteer uw randen (of punten) om te projecteren
Test ook door een van de lijnen van je basisschets te projecteren...
(in 3D geselecteerd project in 3D schets)
Laatste oplossing die ik op dit moment zie: Inventor repareren met de installatiesoftware.