Ik heb een probleem dat ik nog niet eerder had gehad en het lijkt erop dat ik het niet kan oplossen (2 dagen ermee).
Ik moet een afgeronde plaat maken die op een trechter wordt gemonteerd.
De plaat heeft een startradius van 864mm en een eindradius van 226mm. De afstand tussen de vlakken waar de stralen zijn ontstaan is 755 mm. Ik heb geprobeerd het te doen door middel van een overgangsvouw, maar niets helpt.
De tweede straal ligt 524 mm achter de X-as vanuit het midden van de startradius. en een offset en centerpunten hebben een laterale offset van 116 mm.
Het bestand is bijgevoegd als u ooit moeite heeft om het te begrijpen
Ik werk aan Solidworks 2015 SP3.0. Ik heb echt alles geprobeerd, dus als iemand de oplossing weet, ben ik er helemaal voor.
N.B: Het stuk moet in crunching worden gemaakt omdat ik de .dxf gebruik om het plasmasnijden en het overtrekken van de buiglijnen te doen
Heb je geprobeerd je voltooide stuk (het stuk waar je een rechttrekken hebt gebruikt) te transformeren door het in plaatstaal te transformeren en het vervolgens uit te vouwen?
Om dit te doen, ga je naar je kamer, je klikt op "converteren naar plaatwerk" (ofwel het tweede pictogram in de taakbalk, of door in te voegen => plaatwerk => converteren naar plaatwerk) ... En het enige wat je hoeft te doen is zich ontvouwen.
Het werkt niet altijd, het is niet erg schoon. Maar het heeft me al uit verschillende complexe situaties geholpen