RDM: Modelleren van de ondersteuning op een schuim

Hoi allemaal

Ik ben zo vrij om contact met u op te nemen omdat ik een studie moet doen van een onderdeel dat op een autostoelkussen leunt.

Ik wil deze ondersteuning simuleren via een beperking van het elastische ondersteuningstype. Het probleem is dat mij wordt gevraagd om een normale en afschuifstijfheid in (N/m)/m² en ik heb geen idee welke waarden ik moet gebruiken.

Hoeveel ik ook op het net zoek naar informatie over schuim voor autostoelen, deze waarden worden nooit aangegeven. In het beste geval kan ik slechts een dichtheid van ongeveer 50-60 kg/m3 vinden.

Heeft iemand waarden om de elastische ondersteuning van een zitschuim te simuleren?

Bij voorbaat dank

Onderwerp dat me interesseert omdat ik onderzoek heb gedaan naar stoelschuim, en de gegevens zijn aan de wal. Ik kon de overeenkomst tussen een 40 shore schuim en de kg/m3 niet vinden

1 like

Verstaat u Duits?

http://eassistant.nmmn.com/de/AppletHardness.html

ging nog een laatste over de hardheid van de materialen 

http://www.calce.umd.edu/TSFA/Hardness_ad_.htm

Bedankt voor je antwoorden, maar de hardheid van de schuimen helpt me niet veel.

Ik ben op zoek naar stijfheidswaarden van het schuim op basis van de compressie. 

In feite het spannings-zinkende diagram van een schuim (compressie).

Hallo

Het verbaast me niet al te veel dat je niets op het net kunt vinden, omdat het sterk moet variëren, afhankelijk van de auto. Een grote sedan moet flexibeler zijn dan een sportcoupé.

Om te proberen het onderwerp vooruit te helpen, zal ik zeggen dat als het schuim 10 mm verdicht onder het gewicht van een passagier van 70 kg, het je een stijfheid geeft van 700N/0,01 m = 70.000 N/m

Voor afschuifstijfheid kun je dezelfde redenering proberen, maar in het geval van een autostoel is de slip op de hoes al snel straffer dan de vervorming van het schuim.

1 like

Dank u voor uw antwoord.

Van mijn kant zet ik mijn onderzoek voort omdat in het geval van schuim de stijfheid geen constante is en onderhevig is aan de volgende variabelen:

- Zinksnelheid: de schijnbare elasticiteitsmodulus neemt toe volgens de vervormingssnelheid

-Temperatuur: de stijfheid neemt toe naarmate de temperatuur daalt

-de diepte van het zinken: Er is eerst een toename van de stijfheid tijdens het breken, dan een plateau en een exponentiële toename wanneer de cellen/cellen van het schuim worden verpletterd en het is pure compressie.

In mijn geval probeer ik geen dynamische studie te doen, maar een statische studie, constante temperatuur, en zonder rekening te houden met impactkinetiek. Dus ik zou een compressiecurve van een zitschuim nodig hebben.

Omdat ik deze waarde echter niet heb (als je die hebt, ben ik een nemer), heb ik gekeken naar het feit dat schuim een eigenschap heeft die lift wordt genoemd. Dit laatste komt overeen met de kracht in kPa  die nodig is om een schuim van  40% dik aan te drijven

Lift komt overeen met de hardheid van het schuim. Lift is gerelateerd aan dichtheid, omdat er voor een bepaalde dichtheid een mogelijk liftplafond is. 

Een schuim van 35 kg/m3 kan bijvoorbeeld verschillende draagvermogens hebben, variërend van 2,5 kpa tot 4 kpa voor een stoel. 

Ter informatie: ik heb een zitkussen gevonden met een lift van 80 kg/m² met een dikte van 6,5-1 cm

Wat maakt met uw formule, als we de gemiddelde dikte van dit kussen (3,75 mm) nemen, een stijfheid van:

Draagvermogen 80 kg/m² of 784,5 N/m²

Gemiddelde diepte 3,75 cm of 0,0375 m

Stijfheid: heffen/dalen: 20928 N/m/m²

Bij gebrek aan iets beters, zal ik een eerste berekening proberen met deze waarde;)

Ik ben zo vrij dit bericht achter te laten om u te informeren dat als ik deze vraag nog niet heb afgesloten, het vrijwillig is.

Van mijn kant verwacht ik volgende week aanvullende informatie over dit onderwerp.

Dus ik laat deze vraag nog een paar dagen hangen in de hoop relevante gegevens te hebben en deze met de gemeenschap te delen.

Het spijt me voor de tijd voordat ik deze vraag beantwoordde en afsloot, maar ik bleef hopen relevante gegevens te hebben, maar tevergeefs.

In ieder geval dank aan degenen die me probeerden te helpen

Het spijt me voor de tijd voordat ik deze vraag beantwoordde en afsloot, maar ik bleef hopen relevante gegevens te hebben, maar tevergeefs.

In ieder geval dank aan degenen die me probeerden te helpen