Ik kreeg een baan aangeboden als tekenaar/ontwerper, waarvoor tekeningen en nomenclaturen deel uitmaken van de functie. Wat me stoort, is dat dit aspecten zijn die ik niet veel en lang geleden heb geoefend. Ik probeer daarom de paar essentiële noties over deze onderwerpen te (her)zien en (opnieuw) te leren. Ik kom naar je toe in de hoop dat je me naar deze of gene tutorial kunt leiden waarvan je denkt dat die aan deze verwachting voldoet.
Nou, er zijn altijd de hulp en tutorials geïntegreerd in Solidworks om weer in de stemming te komen... maar aan de andere kant blijven de Nomenclaturen en Tekeningen vreselijk specifiek voor elk bedrijf/functie... We praten er hier (een beetje) over: https://www.goengineer.com/blog?searchText=bom&submit=blog daar ook...
Ja, het is echt specifiek voor het bedrijf en ook voor het soort plan dat moet worden uitgevoerd. (mechanische onderdelen of + ketelmakerij of constructie) Maar over het algemeen is de tekening, als je ideeën hebt over hoe het onderdeel is gemaakt, niet het meest ingewikkelde om te doen. Vraag mezelf af wat ik nodig heb om dit stuk te maken en hoe? Zelfs als je gewetensvol (en niet omstreden ) moet zijn. Voor stuklijsten kan SW dit in het algemeen doen, afhankelijk van de behoeften van elke persoon.