Hallo team.
Een beetje een bètavraag, maar wel een die me serieus begint te irriteren! Hoe heroriënteer je een schetsplan?
Laat het me uitleggen: toen ik mijn munt maakte, had ik gravures op een van de zijkanten van de munt gezet (logisch tot dan toe) ... Behalve dat ik uiteindelijk hetzelfde wil aan de andere kant. Dus ik klik met de rechtermuisknop, selecteer een nieuwe opname: en het is drama! Mijn gravure verandert wel van vlak, maar blijft in de oorspronkelijke oriëntatie. Dus ik heb een " nep " gravure en ik begrijp niet hoe ik deze op de juiste manier terug moet plaatsen
Hallo
Zou het niet beter zijn om een symmetrie te maken door een vlak of een rotatie door een as, afhankelijk van het resultaat dat je wilt hebben?
1 like
Hoi @coin37coin ,
Ik gebruik plattegronden voor mijn gravures met blokken die gepositioneerd zijn bij de oorsprong. En als het omgekeerd is, verander ik de normaal van mijn plan met de functie " Normale inversie":

Het probleem met het selecteren van een gezicht is dat je geen controle hebt over de oriëntatie van de schets...
In uw geval, als u door een vliegtuig gaat, kunt u als uitgangspunt voor de extrusie van het gezicht gebruiken:

Nicolaas
2 likes
Hallo;
Als het schetstekst is, is er de opdracht " Omkeren ":
door je tekst te bewerken.
Vriendelijke groeten.
1 like
Nop @ac_cobra_427 . Het kan werken, maar ik vermijd het graag. Ik zou een "fantoom" -functie moeten doen en dan de symmetrische. Ik hou niet van de symmetriefunctie en ik hou niet van de "nutteloze" functies... Ik ben een groot voorstander van een zo licht mogelijke bouwboom. We hebben allemaal onze hobby's 
@Nicolas74, ik herinner me de tip voor het eerste plan. Maar het is nog steeds jammer dat het niet mogelijk is om het direct vanuit de schets te doen. Vooral omdat het behouden van de oorspronkelijke oriëntatie geen zin heeft in de kamer 
@Maclane ... Om het heel simpel te maken, hebben we blokken gemaakt. Dus het werkt niet^^
1 like
Misschien heb ik nog een aanknopingspunt... Je kunt je blok symmetriseren door door Tools/Sketching Tools/Symmetry??
Hou mij op de hoogte 
Nicolaas
1 like
Zoals ik al eerder zei... Ik vermijd symmetrie zoveel mogelijk. Het is echt niet iets wat ik leuk vind. In dit tempo kopieer ik graag mijn blok en plak het in een nieuwe schets goed georiënteerd xd
Aan de andere kant werd ik geïnspireerd door wat je voorstelde. Ik heb mijn schetsvlak verplaatst naar een maakvlak, vervolgens de oriëntatie van het vlak omgekeerd en het begin van het object naar het gezicht verplaatst. Het werkt redelijk goed. Dus, bedankt voor de tips!
Ik laat de post een beetje open, soms is anderen een andere manier om het te doen en dan sluit ik aan het einde van de dag.
2 likes
Helemaal mee eens, boe... Symmetrieën zuigen!

Althans, het beheer dat solidworks ervan doet...

Ja, ik ben hetzelfde met symmetrieën... Aan de andere kant is het feit van het symmetrie van het blok met het schetsgereedschap slechts een symmetrie op een "T " -tijd ! Dus geen functie, geen historie en geen probleem!
Dit is een truc die ik eerder voor mijn blokken heb gebruikt, en het is echt interessant als je een blok wilt omdraaien.

Vooral omdat het blok altijd identiek is en op dezelfde manier kan worden bewerkt!
++