SW GUI reactievermogen te traag

Hallo,  ik ben erg geïrriteerd door het reactievermogen van de interface van SW. Vooral omdat ik mijn pc heb vervangen door een equivalent, maar met Windows 10 in plaats van 7. Maar het heeft er misschien niets mee te maken, want in die tijd hebben we ook de versie van SW veranderd, maar niet precies tegelijkertijd, kortom, ik weet niet waar het vandaan kan komen.

En de recente verandering van versie van SW (17>20) heeft niets verbeterd :-/

De PB verschijnt elke keer als ik iets selecteer : 2D/3D dimensie, schets segment in de 3D, in een plan of na  validatie (invoer) van de invoer van een dimensie. In dit stadium voert SW geen berekeningen of reconstructies uit. Het is gewoon input.

In al deze gevallen  duurt het minstens 1 seconde voordat de interface me de hand teruggeeft om de rest te kunnen ketenen...  Afgezien van de stress van het feit dat je ritme elke 3 of 5 seconden wordt onderbroken, is het veel tijdverspilling  per dag om te wachten als je bedenkt dat ik 4 of 5 uur besteed aan het modelleren, aan een productielijn, complexe vormen, het dimensioneren ervan, het aankleden van de tekeningen. Ect.

De IT-afdeling vertelde me dat alles in orde is in mijn station. Wij geloven niet in de snelheid van het netwerk omdat PB identiek is bij telewerken. Wanneer het erger zou moeten zijn.

Als iemand een voorsprong heeft, ben ik geïnteresseerd  ;-)

Intel Xeon E5-2630v4 2.2Ghz / Nvidia Qaudro P5000 - driver versie 26.21.14.3064 d.d. 05/05/2019 / Sata 512 schijven

3 likes

Hallo @fabrice.gallay 

Dit heeft niets te maken met de AMHA GUI (deze wordt niet gebruikt voor dit soort acties)

Verschillende punten moeten worden gecontroleerd en geëlimineerd.

Als je in een schets alleen (eventuele andere gesloten stukken) een opeenvolging van rechte lijnen of cirkels maakt, heb je hetzelfde fenomeen.

1)° Frequentie van automatische back-up
2°) Systeemopties ==> prestaties ==> detailniveau en een andere keuze tussen langzamer en sneller
3°) Systeemopties ==> Weergave

Controleer of uw configuratie voldoet aan die gecertificeerd door SW usa

Dat is het om mee te beginnen

4 likes

Hallo

In ons ontwerpbureau merkten we hetzelfde fenomeen op, we gingen ook van versie 18 naar versie 20 van Solidworks met een nieuwe pc (Intel Xeon W-2125 @4.00 GHz, 32 GB RAM + NVDIA Quadro RTX 4000) met Windows 10 terwijl we eerder in Windows 7 zaten.

Iedereen in het ontwerpbureau klaagt over een traagheid van solidworks die we voorheen niet hadden (met dezelfde assemblages of tekeningen)!

Ik luister nog steeds naar deze thread in de hoop dat iemand een oplossing zal vinden, maar ik denk dat het probleem bij Solidworks 2020 ligt... Ik heb er echt spijt van dat ik ben overgestapt op deze versie , die ons niets meer bracht dan de andere, behalve crashes, vertragingen en andere bugs!

3 likes

Ik denk ook dat het probleem komt van de 2020 (SP4 in ons land)

op dezelfde pc's in SW2019 is het minder gedoe met de tekenmodule (en de versies van Windows10 van die tijd)

4 likes

Hallo

Ik vind SW2020 ook langzamer weergeven dan de vorige versies, vooral op de tekeningen.

@fabrice.gallay , De frequentie van de processor lijkt mij laag voor SW, terwijl de grafische kaart lijkt een monster te zijn

2 likes

Hallo

Ik kom hetzelfde probleem tegen op mijn pc, wanneer ik aan onderdeel of assemblage of MEP werk, blijft mijn selectie bevroren, wat mijn keuze ook is, en het is altijd willekeurig, maar gelukkig kan  ik opslaan en afsluiten.

Dus om het op te lossen, sluit ik mijn bestand en open ik het opnieuw, zelfs soms stop ik sw en start ik opnieuw op.

SW 2020 SP4.

Ik volg ook dit probleem, waar ik moe van word.

@+.

3 likes

Hallo

Het vertragingsprobleem is al aanwezig met Windows 10 en SW 2019.

Dit heeft te maken met het geheugenbeheer door W10 dat anders is dan w7 en dat slecht wordt ondersteund door Solidworks.

Ons onderhoud vertelde ons dat ze het probleem hadden geëscaleerd naar Solidworks. Sindsdien wachten we op nieuwe informatie...

2 likes

Hallo @ allemaal

Dit is niet geruststellend, want niet iedereen die niet in 2020 of 2021 is, zal niet kunnen profiteren van de patch.
Omdat ze aan de Windows-kant niet klaar zijn om iets te veranderen, tenzij er veel grote applicaties zijn die het probleem hebben met machtige uitgevers.

Het is nogal merkwaardig van SW omdat ze een "look for the mistake" acceleratie hadden aangekondigd

SOLIDWORKS 2020 : Prestatieverbeteringen

Verbeteringen aan tekeningen, samenstellingen en simulaties helpen u het ontwerp en de validatieanalyse van complexe assemblages aanzienlijk te versnellen. Nu kunt u complexe tekeningen binnen enkele seconden openen en een real-time weergave krijgen met een Wrap-modus en grafische versnelling van tekeningen. Verhoog de ontwerpsnelheid met de nieuwe tool voor het publiceren van enveloppen en verkort de oplossingstijden met hybride mesh.

Pijplijn renderen

SOLIDWORKS 2019 maakt gebruik van een nieuwe grafische architectuur om onderdelen en samenstellingen weer te geven. Deze architectuur zorgt voor een meer responsieve real-time weergave, vooral voor het reproduceren van grote modellen. Het maakt gebruik van moderne OpenGL (4.5) en hardwareversnellingstechnologieën voor rendering. Dit helpt om een hoog detailniveau en framesnelheid te behouden bij het vertalen, zoomen of roteren op grote modellen. Deze prestatieverbeteringen maken nu grafische kaarten van hogere kwaliteit mogelijk, wat niet mogelijk was met eerdere versies van SOLIDWORKS. Deze wijzigingen zijn niet van toepassing op tekeningen.

aangezien het een bètaversie is in V2019, durfde ik het niet aan om het te gebruiken
Als u de nieuwe architectuur in SOLIDWORKS 2019 wilt inschakelen, selecteert u Extra > Opties > Systeemopties > Prestaties en selecteert u vervolgens Verbeterde grafische prestaties (bètafunctie, vereist herstart van SOLIDWORKS).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Bedankt voor al deze suggesties!

Dus heb ik de prestatie-instellingen op het maximum gezet, ten koste van de visuele kwaliteit. Maar er is niets veranderd.

En de autosave is 20 min.  (het werkt toch niet, ik krijg een bericht bij het openen dat me vertelt over een bestand PB voor jaren, onmogelijk op te lossen).

De door Dassault aanbevolen configuratie vermeldt een 3,3 GHz-processor. De mijne is dat 2.2.  Nou, ... Het zou goed moeten komen, 5-6 jaar geleden tekende ik dezelfde soorten objecten op een Dell precision I7-laptop op 2,4 GHz op Creo en het ging heel goed.

Ik zou liever neigen naar de PB van het W10 geheugenbeheer voorgesteld door Pascal.

En ik las ook ergens een mogelijk PB met virtueel geheugen of gedeeld geheugen... Ik zal het ook eens bekijken met een informaticus.

Veel succes aan iedereen in deze moeilijke tijden.

1 like

En als je je solidworks-profiel reset, heb je dan nog steeds het probleem? (terugspoelen mogelijk)

Om terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:

https://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/07/09/2015/reinitialiser_les_parametres_de_solidworks.pdf

En dan kijk je of je de traagheid nog hebt.

Het komt steeds vaker voor met de nieuwe versies dat de oude SW profielen zonder uitleg de nieuwe versies van SW rij maken.

Daarom hadden we het SW2020-profiel (SP5) van A tot Z opnieuw gedaan zonder iets te krijgen, voor de Europarlementariërs blijft het nog een beetje achter maar voor de rest is het naar mijn mening veel beter.

1 like

Hetzelfde geldt voor ons.

Overgang van 2018 naar 2020 en het is catastrofaal, de opnamen zijn te lang om te openen, bovendien worden sommige weergaven niet eens meer weergegeven.

Voor het SW-profiel heb ik de sbadenis-techniek  toegepast.

Niets helpt.

Ik betreur ten zeerste de overgang naar 2020, die niettemin als revolutionair werd "verkocht" op het gebied van tekeningbeheer en openingstijd.

3 likes

Hoi allemaal

... Conclusie een jaar later...   ze worden allemaal opgelost door de pc te veranderen (dankzij telewerken en de noodzaak om een laptop te hebben).

Alles is nu vloeibaar en stroomt goed, het is koel. Het voelt goed om in de ontspannen modus te tekenen.

Ik neem geen enkel risico om te zeggen dat in mijn geval de pb zeker afkomstig is van de pc-configuratie die in mijn 1e post wordt genoemd.

Hallo

De Xeon E5 was inderdaad waarschijnlijk een deel van het probleem omdat hij een super lage kloksnelheid heeft (we hadden een station met een Xeon E5-1620 en het was ook een gedoe).

Anders komt er op Europarlementariërs onder SW2020 een groot probleem van de arcering: gebruik patronen met weinig lijnen en overschrijd niet een factor 2 cent ongelooflijke traagheid in de tekeningen bij de minste snede.