Opstellen van technische handleidingen

Hoi allemaal!

Wat zou volgens u de meest geschikte software en/of gebruikt zijn voor de productie van technische handleidingen? Laat het me uitleggen: ik gebruik op dit moment woord om de lay-outs van mijn studieboeken te maken. Wat ik leuk vind aan Word is dat je afbeeldingen en tabellen aan elkaar kunt koppelen. Erg handig als het tijd is om updates door te voeren. Aan de andere kant vraag ik me af of een andere software zoals Indesign beter geschikt was? Welke software gebruik je? Kortom, als u andere suggesties heeft, aarzel dan niet.

Bedankt

Hallo

Voor technische documentatie is Solidworks Composer uitstekend.

In ieder geval geef ik geen commentaar op de lay-outs, maar op het maken van geëxplodeerde afbeeldingen, de principes van bewerken, zoomen, enz... Het is een heel goed hulpmiddel.

Ik weet niet zeker of we niet zonder Word kunnen, dat alles...

2 likes

Indesign is een beetje een high-end op dit gebied.

Publisher is eenvoudig maar effectief voor kleine projecten

Goedenavond

Gewoon om te weten, waarom stel je jezelf deze vraag, als het al goed gaat met je software, vraag je je af of je sneller zou kunnen gaan of dat er software is die meer ontwikkelde hulpprogramma's heeft?

Goedenavond

Ik gebruik een mix tussen Word Adobe Pro en Solidworks geëxplodeerde tekeningen geconverteerd naar pdf.

Praktisch (niet duur want oude versie) blijft het probleem van updates die we elk jaar handmatig doen.

Hallo

Persoonlijk gebruik ik ook Word. In mijn verschillende documenten gebruik ik veel screenshots van SW. Om volledige documenten in te voegen, doorloop ik het invoegen van PDF's in de documenten.

Tot nu toe heeft deze oplossing volledig vervuld wat ik wilde.

InDesign + SolidWorks Composer. (1 persoon die zich toelegt op het schrijven van de kennisgevingen in mijn bedrijf)

Compositing: een grote tijdsbesparing voor het formatteren van 3D-modellen, zelfs door iemand die geen SolidWorks gebruikt. De winst is des te meer waar wanneer je "standaard" handleidingen hebt die van tijd tot tijd moeten worden bijgewerkt (met name mechanische evoluties). Als u alleen "one shot" machinehandleidingen maakt, zal de interesse beperkt zijn.

InDesign: veel meer mogelijkheden dan Word (volgens de collega die alleen mededelingen doet).

2 likes

Enkele antwoorden over dit onderwerp

http://www.lynkoa.com/forum/3d/3d-qui-connaitqui-utilise

@+ ;-)

Hallo

We gebruiken voornamelijk Word en we nemen de montageplannen (montageplannen) op die vervolgens worden omgezet in pdf's.

Vanwege ons vrij basale gebruik denken we dat het gebruik van Composer voor ons niet nodig is.

Voor degenen die SolidWorks Composer gebruiken, hoeveel mensen werken er op het ontwerpbureau?

Elke keer dat iemand zich er fulltime aan wijdt?

@Lucas

We zijn met z'n 2en in de BE so small structure...

Sterker nog, ik ben steeds meer geïnteresseerd in Composer omdat het niet alleen gewijd is aan cartoonisten.

Zodra het werk op het ontwerpbureau is voltooid, kan een derde partij de assemblages heel gemakkelijk afhandelen met weinig of geen CAD-kennis.

De persoon die verantwoordelijk is voor advertenties, handleidingen, posters, enz. (die vaak werkt aan toshop-achtige logs) zal zijn account op een natuurlijke manier vinden.

Maar ik ben ook geïnteresseerd in feedback van gebruikers.

1 like

Hallo

we hebben 1 licentie om samen te stellen om de ontploffingen te maken voor onze technische instructies, de rest en de integratie gebeurt met World en vervolgens pdf

We hebben geprobeerd alles met Compose te doen, maar de tijd om aan de slag te gaan en een procedure op te zetten is niet zo eenvoudig, we realiseerden ons dat er een fulltime persoon voor nodig zou zijn om het te doen en dit staat niet op de agenda in onze kleine structuur

Training is in ieder geval meer dan nodig

Fijne dag

1 like

Ik gebruik al solidworks composer voor mijn geëxplodeerde details en renderings. Het stelt me in staat om me volledig los te koppelen van engineering. We hadden en hebben nog steeds samenstellingen vol met configuraties die alleen worden gebruikt voor handmatige tekeningen. Solidworks composer stelt me in staat om het beheer van solidworks-bestanden over te laten aan de productie.

Nu wordt het samenstellen van handleidingen niet echt gedaan in solidworks composer of in solidworks.

Niet dat het onmogelijk is, maar niet erg praktisch.

Als ik je antwoorden mag geloven, is Word de meest gebruikte software. Aan de andere kant, na het een beetje verkennen van InDesign, is het moeilijk om er niet voor te bezwijken. Om de bovenstaande vraag te beantwoorden: als ik van software wil veranderen, is het gewoon om onze handleidingen meer te benadrukken zonder ze minder praktisch te maken.

Bedankt!!!