Schroefdraad van een cilinder in Solidworks

Hallo

Ik zou graag twee kranen willen maken op een diameter die van binnen geboord gaat worden, maar dat lukt me niet goed.

Heeft u een oplossing?

Bedankt 

Hallo

In feite moet je naar "> annotatie > draadweergave invoegen" gaan om als een tik in de tekening weer te geven.

1 like

Hallo

Dit is een terugkerende vraag en de vraag rijst of geometrie absoluut bruikbaar is of dat een draad/draadweergave voldoende is. :

- Threadweergave, gebruik de functie bij annotatie.

- Geometrie, gebruik de scanfunctie voor materiaalverwijdering (profiel + traject)

Vriendelijke groeten

6 likes
Ik had het niet goed gelezen, ik dacht dat het aan een boom hing.
Als ik het goed begrepen heb (misschien is een beetje verduidelijking welkom), wil je bijvoorbeeld een M10 en een M6 in dezelfde positie?
Hoewel de eerste oplossing kan werken (door eerst de 2 eenvoudige gaten te maken met de wizard voor boren of materiaalverwijdering), moet je om een schroefdraad te maken de boorwizard gebruiken.
Maar om te beginnen met tikken, heb je een plat gezicht nodig. Dus als er 2 verschillende diameters zijn, moeten ze na elkaar worden gemaakt:

Eerst de M6 bijvoorbeeld, met de totale lengte b.v. 100, dan de M10 op dezelfde plaats diepte 50.

Beantwoordt dat de vraag?

Bedankt voor je antwoorden, want met de boorwizard wilde ik mijn twee M5-schroefdraad direct op mijn diameter maken en dat is het probleem omdat het geen plat gezicht is.

Een kleine verduidelijking, het is heel goed mogelijk om een tap te maken met de boorwizard op een niet-vlak vlak (uw as bijvoorbeeld). Om dit te doen:

- ofwel selecteert u voor het starten van de functie het cilindrische vlak

- of u voert de functie van de boorwizard uit en wanneer u vervolgens naar het tabblad "Positie" gaat, selecteert u "3D-schets" om uw punt te maken.

Vriendelijke groeten

tareaudage3d.png
6 likes

Met de boorwizard heb ik mijn twee gaten gedaan, daarna een draadweergave en het is goed dat het werkt.

Dank u voor uw hulp.

1 like

Hallo

Waarom zouden we een plat gezicht moeten hebben?

Er is de 3D Sketch-modus in de boorhulp (sinds SW 2011 of 2012), waarmee u een cilindrisch of ander gezicht kunt boren.

In welke versie van SolidWorks zit je?

@+

1 like

Re

Een afbeelding om mijn punt te illustreren

@+

percage_cylindre.jpg

@Coyote: kijk naar de antwoorden die al gepubliceerd zijn!

3 likes

Solidworks 2013 Premie

@jmsavoyat, sorry, maar aangezien er geen automatische vernieuwing is in Lynkoa, zie je bij het openen van een vraag niet live de antwoorden van anderen terwijl je de jouwe schrijft...

Verzoek tot verbetering voor lynkoa.

@+

Gelieve het beste antwoord aan te duiden!

1 like

Hallo 

Een kleine extra suggestie

Maak een vlakke tangens aan de cilinder en vervolgens de boorwizard 

Persoonlijk zal ik het vorige antwoord proberen om te zien of het praktischer is

Dit is eigenlijk het deel dat ik in Solidworks wil maken (als bijlage).

Het is een heel eenvoudig onderdeel, maar het zijn gewoon de draden die moeten worden uitgelijnd met de flat die me blokkeren.

support_special.pdf

Hallo

Ik begrijp niet wat je blokkeert?

Het enige wat u hoeft te doen is de gaten op het cilindrische vlak in een 3D-schets met 2 punten te maken, deze 2 punten op het vlak te beperken en ze te dimensioneren.

Ik voeg het stuk toe!

@+

Deel 1.SLDPRT
1 like

Bedankt

Ik ben nieuw bij Solidworks en ik denk dat ik een beetje hoofdpijn heb gehad voor de realisatie van de kranen.