"Half tikken" realisatie

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of iemand mij kan uitleggen hoe ik het "halve tikken" kan maken, bijvoorbeeld op de naven van verwijderbare katrollen (zie hieronder).

Hartelijk dank! Fijne dag voor jou,

Met vriendelijke groet.

1 like

Hallo

Op SW, met een eenvoudige piercing-assistentiefunctie:

Zie bijgevoegd bestand

Deel 1.SLDPRT
2 likes

Hallo, in feite heb ik het + bewerkingsvraag, of er speciale technieken zijn. Maar toch bedankt!

En trouwens, hoe heet deze vorm van tikken?

Bedankt!

1 like

Het kan worden gemaakt op een NC-centrum en kwaliteitstappen (zoals u zich kunt voorstellen, wordt de bewerkingskracht niet verdeeld, de kraan lijdt).

Of u kunt ook de complementaire vorm geven om een 360°-draad te maken, maar dan in 2 kamers. In het geval van de afgebeelde naaf, als het doel is om op de katrol te tikken, wordt een marthyr-naaf voorbereid.

Het hangt af van het aantal te maken onderdelen, uw productiemiddel,...

Edit: het wordt meestal een boren-tappen tussen leer en vlees genoemd. In ieder geval bij mij thuis:)

5 likes

Hallo

Er zijn verschillende oplossingen voor het maken van een halve draad.

De 1e is om een normale draad te maken met een tap en vervolgens het gebied dat u verwijdert te bewerken met een frees.

De 2e, op het bewerkingscentrum (frezen) is om een draadfrees te gebruiken die kleiner is dan het boren. Dit geldt voor grote kranen.

http://img.directindustry.fr/images_di/photo-g/fraise-fileter-tige-longue-16174-2338063.jpg

De 3e, op TCU (draaien) is het gebruik van een draadsnijgereedschap, het is praktisch identiek aan oplossing 2.

http://img.directindustry.fr/images_di/photo-g/outil-filetage-machine-outil-35541-2284255.jpg

S.B

10 likes

@Benoit.LF,

Het werkt niet om een halve cilinder af te tappen, tot aan de M6 breek je zeker elke keer je kraan.

1 like

Zelfde als s.b:

1 normaal tappen en vervolgens het materiaal verwijderen door machinale bewerking

Ik herinnerde me dat een van mijn onderaannemers zo te werk ging, maar het was inderdaad misschien maar vanaf een bepaalde grootte. Tijd voor mij.

Er blijft het voorstel van het marthyr-spel of de ad-hoctools die u voorstelt. Het is zoals nodig. :)

+1 voor S.B