Een plat tandwiel maken

Hoi allemaal!

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Ender 3D pro en het past perfect bij mij voor dit moment.

Ik maak eenvoudige onderdelen met Solidworks voor kleine accessoires of persoonlijke reparaties... Meestal gaat het niet zo slecht maar ik worstel hier al een paar weken mee en ik vraag je om hulp:)

Dit is wat ik wil reproduceren :

Ik heb alle ribben opgetild ... Ik kan het gedeelte "platte versnelling" niet reproduceren ...

Bij voorbaat dank

Hallo

Zoals Magritte zou hebben gezegd, "dit is geen rondsel", maar het lijkt vreemd genoeg op een hond of beter gezegd op een gewrichtsblokker die we overal zien.

Het enige wat u dus hoeft te doen is de eerste "conische" tand te maken met een gladde naaf (één schets voor de buitendiameter en één voor de binnendiameter) en eenvoudige extrusie, vervolgens een eenvoudige cirkelvormige herhaling van het aldus gecreëerde volume.

Vriendelijke groeten

PS: Welke versie van SW heb je?

5 likes

Ja, je hebt gelijk, ik kon dit soort stukken niet definiëren ... Dank je wel:)

Ik zal met mijn zoon zien wie de software beter beheerst dan ik ... Kijken of hij wegkomt met je info;)

1 like

2020 versie voor SW .. en mijn zoon heeft het moeilijk lol .. 1u30 dat hij erop zit :)))

1 like

Oké, ik repareer het morgenochtend  voor je ;-))

Ik ben in 2019 dus leesbaar door de 2020

Hallo

Is het zoiets dat je wilt? Hier is een deel onder 2020 om aan te passen volgens uw Ø en nummer , evenals de afmetingen van uw tanden.

realisation_dun_pignon_plat.sldprt
2 likes

Het is perfect!! een grote dank aan u :)))

Mijn zoon zal nu kunnen begrijpen hoe hij het moet doen; Hij zal hem weer aan de kant zetten ;)

1 like