Creatie van een 3D-vorm Gladgestreken materiaalverwijdering

Hallo

Ik ben niet gewend om ingewikkelde 3D vormen te maken.

Ik moet de vorm van een vis in holle vorm maken zie foto's vis 2 in bijlagen geplaatst

Ik probeer het materiaal glad te strijken, maar ik kan de wachtrij die in 2 delen uiteenvalt niet maken.
Zie fish.sldprt bestand gepost als bijlagen.
Kun je me vertellen wat er mis is?

Heeft u enig advies over hoe ik de mond of de weegschaal moet maken door mij te vertellen welke functies worden gebruikt.

Bij voorbaat dank.

Hallo @ Criss

als je een maximum aan antwoorden wilt

Maak het gemakkelijk voor iedereen om te zien (screenshot)

Geef dus antwoorden op je probleem

We hebben niet allemaal dezelfde versies of hetzelfde logboek

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/mod%C3%A9lisation-dun-poisson-en-surfacique

@+ ;-)

2 likes

Solidworks 2017 bestand.

Screenshots om in het bericht te plaatsen zijn essentieel.

2 likes

Het zou inderdaad gemakkelijker zijn met een voorbeeld, maar soms is het gemakkelijker om het lichaam te tekenen (hier de vis en om de vis af te trekken van een rechthoekig blok. 

Om dit te doen, menu: invoegen/Functies/Combineren (en in combineren kiezen aftrekken)

Zorg ervoor dat u de 2 lichamen niet fusineert voordat u ze combineert door ze af te trekken.

2 likes

Hallo

Ik heb een screenshot bijgevoegd, ik ga de GT22-tutorial gebruiken die ik trouwens bedank

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/modelisation_dun_poisson.pdf

Ik gebruik het en ik neem contact met je op

En de scanner?

Ik heb een scannerverkoper de volgende vraag gesteld:

Hallo

Ik heb klanten die mij vragen om onderdelen te scannen.

Momenteel maak ik mijn 3D tekeningen handmatig met een schuifmaat en visueel met een foto.

Heb je een goede kwaliteit scanner die een holle scan kan uitvoeren, zie dan de bijgevoegde afbeelding.

Maar wie realiseert zich niet dat een puntenwolk, omdat de klant vraagt om aanpassingen te maken voor bijvoorbeeld de iets grotere vissen of de kleinere vinnen of schubben, enkele kleine slijtagedefecten moeten worden verwijderd.

Zijn de scanners slim en maken ze puntrelaties om een curve te tekenen of bewerkbare rechte lijnen?

Kun je dit soort werk doen?

Vrij negatief antwoord:

Ons bedrijf is uitgerust met een 3D-scanner die .obj bestanden genereert die gemakkelijk kunnen worden herwerkt met behulp van speciale software.

Helaas is ons systeem niet in staat om vorm- of lijnrelaties te maken die in CAD kunnen worden gebruikt. Wat betreft de nauwkeurigheid, deze blijft relatief goed (ik denk rond de 0,5 mm).

Het is erg moeilijk om ons een beslissing te geven zonder te testen, omdat het allemaal afhangt van het te scannen object en uw verwachtingen.

Ik denk erover om dit type scanner aan te schaffen: http://www.easy-3d-store.fr/scanners-3d/111-scanner-3d-sense-cubify.html

Maar ik ben bang om als beginner veel tijd te besteden en een middelmatig resultaat te hebben.

Ik heb een doorlooptijd van 15 dagen en ik moet 5 complexe vormen maken, zie bijgevoegde foto's

zo moeilijk met zo weinig tijd om alle kanten op te gaan terwijl ik weet dat ik de hele dag offertes maak Ik heb elke avond 2 uur om te besteden aan tekenen + Zaterdag

Hallo

Als ik dit werk te doen had gehad, denk ik dat ik zou zijn begonnen met het modelleren van de vis in oppervlakte en niet in volume. Ik vind het eenvoudiger maar vooral flexibeler.

Als het model klaar is, hoef je het alleen nog maar om te zetten in een volume en te doen wat sbadenis je heeft geadviseerd. (Aftrekken van volumes) en vervolgens cirkelvormige herhaling.

2 likes

Bij voorbaat dank en à@bientôt

1 like

Hallo

Ik heb draden tussen de oppervlakken die ik heb gebouwd, zie de draad in het rood op de bijgevoegde foto

Dit is een probleem voor mij, zou het mogelijk zijn om het te verwijderen is draad tussen de gebosseerde vorm / gladde basis?

Hallo

Pas een kleine straal (0,1) toe op de kruising van deze vlakken en het zou moeten werken.

Goedenavond

Om het gebruik van oppervlakken voor complexe vormen te illustreren.20 minuten werk...

Nou ik geef toe, hij heeft een slecht hoofd XD

Maar hey met 25 minuten:)

Je moet een schets toevoegen voor het eerste oppervlak en het is mogelijk om de queu direct met het lichaam te maken.

poisson_lykoa.sldprt
2 likes

Hallo

Ik dank GT22 voor de tutorial, hierdoor ben ik erin geslaagd om de 3D-vis te maken.

Ik kon de bovenkant van de staart niet krijgen, ik begon een paar keer opnieuw zonder succes, en ik kon de verticale lijnen niet uit de vis krijgen

Dit is de eerste keer dat ik 3D-functies op solidworks gebruik, dus ik ben vrij beperkt in functie 

Ik wil Yves T. bedanken voor het geven van een voorbeeld met hoge posities, ik zal proberen ze te gebruiken.

Ik heb 20 uur besteed aan het maken van de vis, het is veel te veel in vergelijking met de 25 minuten van Yves T., ik moet een training over 3D doen, als je een aardige leraar kent die het me kan sturen,  hier is mijn e-mail: 

Maar ik heb erg weinig tijd, dinsdag ga ik de mallen terugbrengen naar de klant, ik heb 3D-boetseerkleimallen gemaakt die bruikbaar zijn. 

Ik moet 5 vormen maken (in principe zou ik al klaar moeten zijn).

Ik wil hulp bij deze vormen, ik wil mijn basis 2D-schetsen in relatie tot een foto zetten en dan elke X millimeter dieptepunten toevoegen

Ik bied gewoon aan dat je me helpt en natuurlijk beloon ik je met de tijd die je hebt besteed, hier is mijn e-mail  om af te spreken hoe je het moet doen.

Op de volgende antwoorden zal ik uitleggen wat mijn klant mij vraagt (de specificaties) bij elke post zou ik een bijgevoegd bestand plaatsen (je kunt slechts één bijgevoegd bestand per post plaatsen), dus er zijn meerdere berichten nodig.

Bij voorbaat dank

@bientôt kriskras

De verschillende vormen van snoep

Garnaal

Mossel 1

Mossel 2

Vis

De Sirenees van het embleem

De vraag van de klant is vrij eenvoudig, ik heb 2 cilinders ontvangen die in brons zijn gegraveerd, er zijn vormen op gegraveerd. Die zijn kunstig met de hand gemaakt, elke holle vorm en daarom een beetje anders. 

Mij wordt gevraagd om deze vormen zo nauwkeurig mogelijk na te bootsen, omdat we hetzelfde volume snoep willen behouden of zelfs het volume op  het plan of de 3D willen aangeven

Om een 3D-printermal te kunnen maken die daar het uiteindelijke snoepje vertegenwoordigt, kan de klant de vorm esthetisch enigszins aanpassen aan zijn wens.

Het is dus geen precisiemal

Voor: 1) vis 2) garnalen 3) mossel 1 (gebogen mal).it is 3 er op de bronzen cilinder

of een halve symmetrie op de ene cilinder en een andere halfsymmetrie op de andere cilinder, de gekookte suikerpasta gaat tussen de 2 cilinders door en voor het snoep komt er in 3D uit

4) clam 2 (het is een "LITTLE FLOWERS" bloem), maar ik heb het niet op de bronzen mal Ik heb een eenvoudig roze snoepje, ik ga het fotograferen en de dieptes aangeven

5) Zeemeermin, daar ontving ik 2 PDF's met afmetingen plus een native 3D .ai ?? Op de zeemeermin zal er zeker een hoeveelheid snoep zijn om te respecteren.

zodra alle tekeningen geperfectioneerd zijn, zal ik een negatief in montage maken om mijn CAM te kunnen gebruiken en de vorm op de cilinder te kunnen graveren

1) Hier is de vis bevestigd 

Ik kon de bovenkant van de staart niet krijgen, ik begon een paar keer opnieuw zonder succes, en ik kon de verticale lijnen niet uit de vis krijgen

Hier zijn de ruwe foto's van de bronzen cilinder zonder zoomopzetstuk die als basis voor solidworks kan worden gebruikt

Voor: 1) vis 2) garnalen 3) kok 1 (gebogen mossel)

4) clam 2 (het is een "LITTLE FLOWERS" bloem), maar ik heb het niet op de bronzen mal Ik heb een eenvoudig roze snoepje, ik ga het fotograferen en de dieptes aangeven

Het is me gelukt om de foto op 2 vlakken te digitaliseren, dus we hebben alle afmetingen denk ik

5) Zeemeermin, daar ontving ik 3 PDF's met verschillende afmetingen

Op de zeemeermin is er een hoeveelheid snoep die gerespecteerd moet worden. Die moet overeenkomen om een gemiddelde te maken van garnalen en visschaaldieren. Dus de sirene moet als laatste worden gedaan.

plus een native 3D .ai ?? addobe illustrator CS3 en vereist om een addobe illustrator-bestand in solidworks te importeren

Degenen die illustrator hebben, kunnen het proberen om te zien of het het volledige formulier is en het omzetten in een solidworks-bestand

Hallo

Als je meerdere mallen hebt om voor snoep te maken, vraag Clementine dan om een uitdaging te maken.

1 like

Hallo Cobra,

Ik weet niet echt wat een uitdaging is, want ik ben nieuw op dit forum, maar ik gok

Waarom niet, de eerste 3 formulieren zijn vrij complex en het lijkt me een leuke uitdaging 

Wie is clementine, moet je haar een privébericht sturen?

Van mijn kant ben ik meer een schatter en maak ik van tijd tot tijd 2D-plannen voor klassieke mechanica

Ik heb de garnaal 2D geschetst en ik heb dieptemetingen aan de voet van de diepte geplaatst in de vorm van tekst, de haakpunt van de tekst is waar de diepte is genomen +-