Constructie van een tandheugel met een gebogen tandheugel

Hallo, ik moet een tandheugel maken met een gebogen tandheugel,
 Ik heb een tandheugel en een rondsel gedownload dat al is gemaakt(https://grabcad.com/library/rack-pinion-assembly-1) en vervolgens heb ik het rek aangepast met de buigfunctie voor de gebogen pas als ik mijn montagebestand opnieuw open, het geeft me veel fouten. Ik heb geprobeerd om elke beperking terug te plaatsen, maar het is onmogelijk om mijn tandheugelbeperking te plaatsen (tandheugel: rand van de tandheugel; rondsel: gezicht van het uiteinde van een tand van het rondsel)

Hoe kan ik dit doen?

Bij voorbaat dank

Hallo

In plaats van een tandheugel te buigen, moet u direct een ringwiel downloaden dat u kunt "knippen" als u geen 360°-element wilt.

Van daaruit kunt u meer samenhangende beperkingen opleggen.

Bewerk, houd een voorbeeld vast https://grabcad.com/library/compact-random-oscillation-device-1

4 likes

Ik heb het geprobeerd, behalve dat wat je me gaf cirkelvormig is en mijn doel was om mijn rek achter een deur te plaatsen, zodat de beweging van de deur mijn gevel zou aandrijven.

Een screenshot helpt voor een goed begrip van het onderwerp

Met het buiggereedschap veranderen we het profiel van de onderdelen zodat het mogelijk is dat de spaan en de hoek van de tanden worden veranderd

1 like

Oh ja, de zeefdruk is essentieel!

Wil je een gebogen rek snijden??? Als het alleen kinematica is, sla dan voorlopig je tanden over. Als het om de vorm van de tanden gaat, zou eenvoudig buigen niet geschikt moeten zijn voor de vorm van de tanden (behalve voor brede speling tussen de tanden!).

Vertel ons meer.

1 like

Dit is wat ik zou willen doen (dat bij het openen van mijn deur het tandheugel het rondsel draait) alleen om praktische redenen zou ik mijn tandheugel moeten buigen, maar als ik hem buig, werkt de rekspanning niet meer.

Ps: de verbinding tussen het rek en de deur ontbreekt wat ik nog niet gemaakt heb

cremaillere_courbe.docx

Wat is jouw versie van SW?

1 like

Als u zich in SW15 bevindt, is hier een vergadering om te begrijpen hoe u te werk moet gaan. Het moet natuurlijk worden aangepast aan uw behoeften.

Het rondsel en het ringwiel worden op dezelfde manier beheerd: om ze in te stellen, gaat u naar de vergelijkingen om de modulus en het aantal tanden te wijzigen. De berekeningen doen zichzelf. Het is aan jou om de algemene grootte van het stuk bij te werken.

Om te manipuleren om te begrijpen hoe het werkt, zal het zinvoller zijn dan alles aan jou te beschrijven.

Veel succes en Noyeux Joël! :)

assembly1-voorbeeld.sldasm
1 like

Ik kan het bestand niet openen.

Het komt waarschijnlijk voort uit het feit dat ik de 2014-versie van SolidWorks heb.

1 like

Dat klopt. Tampi's! :)

Om de montage te bekijken kunt u deze bekijken via eDrawing 2015 (het is gratis!). En u zult een deel van het voorstel begrijpen.