Ik probeer een taps toelopende draad te maken met het gereedschap Draad, maar het gereedschap vraagt me om een cilindrische oppervlakterand te selecteren.
Ik wil graag voorkomen dat ik de schets van het netprofiel moet tekenen + een spiraal in 3D-schets moet tekenen + extruderen in scan.
Heeft u een oplossing?
Ik gebruik SolidWorks 2016 en ik heb de 3D-weergave nodig (en niet alleen de draadweergave) omdat het bestand daarna door een 3D-printer wordt geprint.
is het voor een NPT (gas) draad? Als dat zo is, moet u misschien gewoon beginnen met een cilinder en is het de draadfunctie die de conus maakt volgens de ingevoerde parameters.
Als ik het goed begrijp, is het een externe draad? Dus waarom zou je het niet op een cilindrisch patia doen en dan het materiaal door omwenteling verwijderen om de kegel te verkrijgen?
Voor G; -> de keuze tussen ISO en DIN zit in de Boortool.
Maar ik wil geen aangepast gat maar een schroefdraad in het materiaal.
Voor MaD:
Ik denk dat het de gemakkelijkste manier is om het resultaat dichtbij te krijgen, als niemand beter heeft, maak ik mijn conische doppen zo, maar het gaat er een beetje lelijk uitzien, dit onthoofde net aan het einde... Bovendien is het een onderdeel dat een waterdrukcircuit verstopt, dus ik vrees dat een geamputeerd net lekken zal veroorzaken.