Maak een SolidWorks-leersite

Hallo
Een vraag die een beetje aan de rand van het gebruik van CAD-software ligt.
Ik had een website gemaakt voor mijn stagiairs om de basis van SolidWorks te leren:
tutoriel.solidworks.free.fr/

Het probleem is dat de software die wordt gebruikt om het te maken (WebAccappela V3) Flash-technologie gebruikt die  binnenkort verouderd zal zijn in de meeste internetbrowsers (Google Chrome).

Ik ben van plan om een site opnieuw te maken met behulp van hetzelfde proces, d.w.z. stapsgewijze  leersequenties op basis van scrollende afbeeldingen.
Kan iemand mij adviseren over welke software of ondersteuning (WordPress, Joomla,...) ik een site kan maken in dezelfde geest als de vorige.
De voorwaarde is om veel bestanden (pagina's, afbeeldingen) te kunnen beheren en door een reeks afbeeldingen te kunnen scrollen.
Dank u voor uw hulp,
Alan

Wordpress is naar mijn smaak makkelijker te beheren dan Joomla.

Aan de andere kant is Joomla krachtiger en sneller.

Het verschilt immers afhankelijk van uw kennis van webontwikkeling.

Als het dicht bij 0 is, raad ik Wordpress ten zeerste aan, dat veel meer wordt gebruikt en een grotere basis van wederzijdse hulp bevat.

Daarnaast heb je veel bestaande plugins, waarvan een groot deel gratis is.

Omdat ik de 2 heb gebruikt, geef ik de voorkeur aan wordpress vanwege de gemakkelijke kant. Aan de andere kant is het waar dat de webweergave langzamer kan zijn.

Voor de praktische kant kunnen de 2 theoretisch de truc doen voor uw verzoek.

3 likes

Aan de andere kant, als je vrij bent en je blijft daar, denk ik dat Joomla niet werkt.

Voor wordpress was het 2-3 jaar geleden hetzelfde, maar ik denk dat het beleid voor gratis persoonlijke pagina's sindsdien is geëvolueerd en dat wordpress nu kan worden geïnstalleerd (om te controleren of het voor joomla hetzelfde is of niet)

2 likes

Hallo Alain

Ik heb eerder een privékanaal op youtube gebruikt, de code wordt alleen aan bepaalde mensen verstrekt.

De inhoud is gemaakt met CAMTASIA + Greenshot (of SNAGIT 10, maar ik vind het niet leuk) en powerpoint (volledig geïntegreerd) voor enkele statische screenshots.

Ik heb een tutorial gemaakt voor Lyncoa, weet je nog, maar met  synthetische stemmen die je lieten reageren omdat ze raar waren. Maar we kunnen de commentaren met echte stemmen live doen. Ik heb zelfs een presentatie gegeven met CAMTASIA van een compleet mechanisch systeem voor training en onderhoud.

Camtasia is een van de beste producten voor het maken van verfijnde dingen,  maar het is nog steeds binnen het bereik van elk normaal persoon. Daarnaast heb je veel assets gratis of op abonnement beschikbaar.

Voor iemand die hoogbegaafd is zoals jij is het "vingers in de noze" ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo Zozo_mp,
Dank u voor uw hulp. Ik ken CANTASIA en ik denk dat we het er samen al over hadden gehad.
Maar dat is niet wat ik hier zoek. Ik moet een complete responsieve website opnieuw maken met dezelfde kenmerken als de oude, d.w.z. een afbeeldingscarrousel hebben, evenals een goede contentmanager (pagina's en afbeeldingen). De software die ik gebruikte beviel me goed, maar met behulp van Flash-technologie is mijn site nu verouderd. Dus ik vraag degenen die ervaring hebben met deze kwestie of er een vergelijkbare Wordpress-versie bestaat. Ik vind het moeilijk om een idee te krijgen omdat er veel thema's worden aangeboden en  het is moeilijk of sommige daarvan bij mij passen.

1 like

Ga naar Wordpress, het is het gemakkelijkst, kies een thema dat bij je past (responsief type, horizontaal of verticaal menu... wetende dat het daarna voor het grootste deel kan worden aangepast) Blijf indien mogelijk op een wordpress-thema (ze worden regelmatig bijgewerkt zonder alles kapot te maken).

En dan, als je het uiterlijk leuk vindt, val dan de lay-out aan, dan je galerij (native met diavoorstelling: https://fr.wikihow.com/cr%C3%A9er-un-diaporama-photo-dans-WordPress) of  meer geëvolueerde carrousel (veelvoud aan carrousel beschikbaar als een plug-in: https://wordpresscarousel.com/)

Ter informatie: een WordPress-plug-in is het equivalent van een Google Chrome-extensie, dus niets is eenvoudiger te installeren en te testen.

Het moeilijkste is om het thema aan te passen aan uw wensen.

En vooral, ga niet mee met het idee om een strikte kopie van je oude site te maken (althans qua uiterlijk) voor de inhoud, geen zorgen.

3 likes

Dank u @sbadenis voor uw hulp.
Sterker nog, ik denk niet dat het een carrousel is waar ik naar op zoek ben, maar eerder de modus waarin ik een afbeelding heb die groter wordt om gemakkelijk te lezen te zijn en pijlen heb om vooruit of achteruit te bewegen. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel en of het een naam heeft.

Als de term carrousel de juiste is voor mij (of slider-variant), dan zijn er genoeg zodat je degene kunt testen die het beste bij je past (aarzel niet om de plug-in te installeren en vervolgens te verwijderen als deze niet bij je past)

Voorbeeld plugin: https://3click-solutions.com/fr/wordpress-top-7-plugins-carrousel-sliders/

Dank je wel @sbadenis,
Ik denk dat dat is wat sliders zijn.
Ik zal proberen ze te testen

1 like