Realview grafische kaart

Het laat de optie over, voor mij geen bevriezing op een hardware, het is gewoon dat als het stuurprogramma niet wordt herkend, het niet wordt geactiveerd bepaalde grafische modus (omdat niet mogelijk) zoals op sommige games door de manier waarop het stuurprogramma niet wordt herkend voor het, geen grafische kaart of geëmuleerd door de proc, dus geen hardwareversnelling. (Ook al is de kaart uiteindelijk recent en kan hij krachtiger zijn dan een oude Pro-kaart.
Mijn grafische kaart is niet langer gecertificeerd voor sw2023 en werkt nog steeds van tijd tot tijd grafische bugging (zwart sw-scherm).

Ja, er is een link met het kaartmodel, in ieder geval voor anti-aliasing en prestatieverbeteringen. Op een GTX1080 na een update (automatisch :unamused: dankzij Windows update) van de driver, veranderde NVidia de naam van de kaart, maar uiteraard hard (FW?) aangezien zelfs een terugkeer naar een vorige driver deze opties in SW die geen update hadden ondergaan nooit kon ontnuchteren. En sindsdien staat geen enkele Geforce deze opties toe.

De anti-aliasing werkte perfect en ik heb nooit een grafische bug gehad.
En om dit te laten volhouden ondanks een downgrade van de driver, is SW niet alleen daarop gebaseerd.

Hallo mensen!

Het onderwerp lijkt me interessant.
Ik zou ook erg gefrustreerd zijn om " professionele " en dus te dure apparatuur te moeten kopen, terwijl uit ervaring ervaring is dat " algemeen publiek " of " gamer " -apparatuur het werk doet voor bepaalde taken.

Nu heb ik een vraag voor je:
activeer REALVIEW voor niet-gecertificeerde grafische kaarten, ik heb het al dankzij de volgende tutorial (trouwens heel goed gedaan):

maar is er dezelfde soort manipulatie voor SOLIDWORKS VISUALIZE?
Ik ervaar ernstige prestatieproblemen en bijna systematische crashes met een andere pc.

Ik zou nee zeggen, Realview en Vizualize gebruiken helemaal niet dezelfde soort berekeningen...
om (zeer) grofweg samen te vatten is " Relview " alleen licht- en reflectiviteitsbeheer, terwijl Vizualize is gebaseerd op vectorfacetisatie.
daarom raadt Vizualize aan om de " CUDA " -modus van de grafische kaart te activeren.

Waar het frustrerend zal worden, is dat grafische kaarten met " CUDA " -stuurprogramma's oorspronkelijk zijn ontwikkeld voor " Gaming " met real-time rendering/lichtbeheer... en ze worden nu ook gebruikt voor de berekeningen van " generatieve kunstmatige intelligenties"

1 like

Ja, op dezelfde manier dat cryptomining dit segment volledig heeft verrot voor de meest bescheiden beurzen en andere arme kleine gamers voor wie het oorspronkelijk bedoeld was...

Hoi @twathle
A priori lijkt @pierre.mihailovic deze tutorial of iets dergelijks te hebben gevolgd, maar wat me intrigeert is dat hij zegt

Omdat ik van mijn kant nog nooit een probleem heb gehad met deze methode.

Tenzij hij het met " rendering " heeft over de Photoview360-weergave, in welk geval het normaal is. Realview houdt zich alleen bezig met real-time rendering van de viewport.

Hallo allemaal,
Ik ben het weer met hetzelfde probleem van het opnieuw activeren van RealView (het is degene die dynamische weergaven maakt en niet PhotoView die statische weergaven geeft in een specifiek venster).
Maar sindsdien heb ik een Dell Precision 7780 met een NVIDIA RTX 4000 ada-kaart met 12 GB, SolidWorks gecertificeerd met de R535-driver.
Eerste start van SW (2019 SP5.0), geen RealView. Ik volgde toen de tutorial hierboven geciteerd door Twathle RealView verscheen niet in het menu. Ik vond een andere tutorial die een iets andere manipulatie aangeeft (https://www.youtube.com/watch?v=fjGsd9AXVQM), er RealView is beschikbaar in het menu, maar blijft inactief, er gebeurt niets als ik het selecteer, de weergave is nog steeds eenvoudig.
In de SW-systeemopties in het hoofdstuk Prestaties is het vak " OpenGL-functies emuleren" grijs...
Ik las op het net dat sommige recente kaarten, zelfs gecertificeerde, vast konden komen te zitten en dat je een andere driver moest vinden.
Ik ga chagrijnig worden.
Heeft iemand van jullie een idee?
Bedankt en een fijne dag verder

Hallo

Heeft u de door SW aanbevolen patch geïnstalleerd om de kaart bruikbaar te maken op SW2019?
Hardware Certificering | SOLIDWORKS

3 likes

Wees echter voorzichtig:

Solidworks certificeert de Nvidia RTX 4000-kaart, maar niet noodzakelijkerwijs de RTX 4000 ada , die niet gebaseerd is op dezelfde technologieën (de " ada " -kaarten zijn voornamelijk bedoeld voor gaming).

(Volgens deze site is de realview effectief met de 537.3 / Ryzen 5800x driver)

Maar ik zou daarnaast het voorstel voor @Cyril_f voor de Solidworks-plug-in willen toevoegen (zonder te vergeten de optie " Verbeterde grafische prestaties" uit te schakelen in de Solidworks-instellingen: Systeemoptie / Prestaties...

2 likes

Hallo

De ada-versies zijn gecertificeerd voor SW

1 like

Ik zie vooral dat de RTX Ada gecertificeerd is voor andere (toekomstige) versies dan de 2019.
De RTX 4000 is niet eerder gecertificeerd vanaf SW2022.
https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/

Hetzelfde geldt voor de toren, maar die is uiteraard minder problematisch.

Dus helaas niet verwonderlijk dat het slecht werkt.

1 like

Te zien, maar in het bestand met de release-opmerking is het niet gespecificeerd, ada-versie of niet. Alleen de RTX-reeks dus om toch te testen. Maar goed, 2019 begint een groot gat te maken qua versie

2 likes

Welkom @Maclane

Bedankt voor de benchmark. Weet u niet of de 2024-versie van SPECapc compatibel is met eerdere versies van SW (2020)? Of als je de 2020 moet hebben?

(Als iemand op zoek is naar de 2020, is het hier: SPECapc voor Solidworks 2020 Benchmark )

1 like

Goedenavond en een grote dank aan Cyril.f, de patch werkt perfect. Bij vele duizenden euro's per station zou ik een beetje moeite hebben gehad om uit te leggen dat het nog steeds niet de juiste was. Ja, van 2019 tot 2024 is het een gat, maar ook een paar extra euro's, niet per se gerechtvaardigd, behalve de compatibiliteit van de versies.
Dank ook aan Maclane voor het introduceren van het prachtige werkwoord plussoyer. Ik zal vanaf nu minder dom zijn.

2 likes

Wees voorzichtig met het gebruik van het werkwoord plussoyer als je Victor H of meneer Poquelin ontmoet, ze begrijpen je misschien niet :rofl:

2 likes

Respect voor taal is geworden wat het is, als ze in onze tijd waren geboren, zouden ze nooit hebben bestaan. :point_up::weary:

Iemand interesse in een nieuwe workstation?
2 workstations besteld maar bedrijf is failliet gegaan waarbij de toestellen dus nooit werden geleverd.

Specificaties:
TERRA Workstation
CPU Intel Xeon W-2223
32GB DDR4 ECC memory
1TB Samsung PM9A1 M.2 NvMe
PNY 16GB RTX A4000 4xDP
CPU Arctic Liquid Freezer

Splinternieuw! Uit faling te koop aangeboden.
Prijs: 2795€ incl btw. (factuur mogelijk)

Vragen? info@cyberware.be

Groetjes,
Cyberware