Is het mogelijk om in een kamer hetzelfde te doen als in een tekening, d.w.z. de achtergrond opnieuw te laden?
Ik heb 2 type bestanden gemaakt, (config 1 en config 2), voor het maken van een onderdeel en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de andere configuratie (config 2) in mijn al gemaakte onderdeel opnieuw te laden vanuit mijn (config 1)?
A priori, als het alleen een kwestie is van het wijzigen van de opties van het document, denk ik dat het kopieeroptie-hulpprogramma het ideaal zal zijn.
Nee, het is niet mogelijk om het modeldocument van een kamer te wijzigen
Dat wil zeggen het startbestand .prtdot.
Aan de andere kant, zoals fthomas zegt, kunt u met het hulpprogramma voor kopieeropties alle opties van een andere prtdot naar uw document kopiëren. Dit komt overeen met het vervangen van het originele sjabloondocument
Hallo
Als u de 2 configuraties in hetzelfde artikeldocument wilt vinden, is dat niet mogelijk zonder het onderdeel opnieuw te tekenen!
Als u hetzelfde sjabloon of prtdot wilt hebben voor de 2 bestanden (dezelfde database): ze geven hier 2 oplossingen: https://forum.solidworks.com/message/390087
Door een onderdeel in een nieuw document of met een macro in te voegen.
Ik weet niet of je het al hebt gebruikt, maar de oplossing om het onderdeel in de nieuwe prtdot in te voegen lijkt mij sneller, aan de andere kant is het enige probleem dat je niet opnieuw kunt opslaan bovenop het oude bestand, het vertelt me dat het bestand al open is, zelfs als ik alle links verbreek bij het invoegen.