CAD-onderzoek om gebruikershandleidingen te maken

Hoi allemaal

We hebben zojuist de b.e. (dus ik) belast met de zware werklast van de gebruiksaanwijzingen die bij onze producten worden geleverd.

Wij (SOFRACA) zijn een kleine fabrikant (onder de 15 personen) van een veelheid aan producten uit verschillende assortimenten met betrekking tot kleine restaurants, snackbars en kermissen.

De situatie die ik aan het herstellen ben, is enkele tientallen individuele gebruikershandleidingen (Word-formaat) die moeten worden gecorrigeerd en opnieuw geformatteerd, volgens de evolutie van de regelgevende  teksten die worden opgelegd door de normen van ons beroep.

De gebruikershandleidingen bestaan uit overbodige paragrafen, soms met een paar variaties in de syntaxis, met tekenformaten die moeten worden gerespecteerd, enz., en het regelmatig en afzonderlijk openen van elk document om soms dezelfde wijziging aan te brengen is een vervelende taak.

Kent u een CAD "Instructions for use"?

Hiermee bedoel ik een software, een applicatie waarmee u documenten kunt ontwerpen die tekst en afbeeldingen combineren, om een database van alinea's en teksten te beheren, met, indien mogelijk, een interactief model in lay-out (blijft actief op de gegenereerde bestanden).

Ik heb ook niet hetzelfde aantal standaardparagrafen, het kan zijn dat ik een grotere diversiteit aan "Installatie"-paragrafen heb omdat het specifieker is, dan "uit voorzorg" -paragrafen die vaker voorkomen bij verschillende apparaten.

Hoe werkt de documentatieafdeling van uw bedrijven?

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kon geven bij mijn zoektocht.

Ik zal zeggen Solidworks Composer:

http://www.solidworks.fr/sw/products/technical-communication/solidworks-composer.htm

Maar daarvoor heb je wel de 3D nodig van de sets die je beschrijft

3 likes

+1 @tomalam

Soldiworks stelt samen en is de beste op het gebied van gebruiksaanwijzingen en montage-instructies.

1 like

Hallo

3D via composer is zeer compleet en interactief om montage-instructies, gebruikershandleidingen te maken....

http://www.3ds.com/fr/produits-et-services/3dvia/3dvia-composer/portefeuille/derniere-release/

http://www.resomatique.net/solution-cao/3dvia-composer-exemples.php

1 like

Ruikt het naar een triple:p

Is het dat we niet te veel moeten zeggen !! :)

SolidWorks-componist is zeer goed gemaakt en erg handig, vooral als er regelmatig wijzigingen in de 3D zijn (om de kosten te rechtvaardigen).

We gebruiken Word met sjablonen voor elk type machine, waardoor we alle standaarden al hebben opgenomen, wat het werk beperkt.

Dan kunnen we ons voorstellen dat we mail merge gebruiken om Word-bestanden direct te vullen vanuit gegevens uit het ontwerp (SolidWorks, PDM bijvoorbeeld) of dankzij de ERP die we automatisch naar Excel hebben geëxporteerd!

Het is een beetje vervelend om op te zetten en je moet niet bang zijn om je handen vuil te maken, maar wat een genot achteraf!

1 like

Hartelijk dank voor uw bijdragen.

Ik had 3D nogal op afstand genomen via composer, omdat het me in wezen werd gepresenteerd als een hulpmiddel om afbeeldingen te beheren, inderdaad voor montage-instructies.

De normen vereisen echter dat de gebruiksaanwijzing tekstuele regelgevingsinformatie bevat, dus het grafische deel is echt in de minderheid in vergelijking met de tekst.

Door deze laatste gebruikershandleiding te raadplegen die zojuist door de LCIE is gevalideerd, bevestigt u dat 3d via of Solidworks composer inderdaad geschikte toepassingen zijn voor dit werk?

Bedankt.

sofraca_cuiseur_induction.doc
1 like

Er is geen 3D-weergave in uw document, maar alle afmetingen kunnen rechtstreeks door het ontwerp worden gecontroleerd en evolueren met de 3D! Als de basis klaar is, rolt hij!

1 like

Voor alle duidelijkheid:

Als je SolidWorks (en andere 3D-software? Maar in dit geval is de interesse minder denk ik) en u wilt 3D-weergaven plaatsen, die later zullen worden gewijzigd, kunnen we overwegen om SolidWorks Composer te gebruiken omdat het bijwerken van de recordweergaven heel eenvoudig is.

Voor mij is dit een van de enige voordelen: anders zal het rendement op de investering erg laag zijn!

Waarom is Word niet geschikt? Wat zijn de voor- en nadelen voor jou?

1 like

Ik denk niet dat dergelijke software bestaat.

CAD en de gebruiksaanwijzing zijn uiteindelijk niet aan elkaar gekoppeld.

Edit: Ik zag net dat er een bijlage was!

Voor dit soort handleidingen zie ik geen enkel voordeel in SolidWorks Composer ten opzichte van Word.

Zoals ik hierboven opmerkte:

"Waarom is Word niet geschikt? Wat zijn de voor- en nadelen voor jou?"

Ik denk dat de Word-mailsamenvoeging het werk echt gemakkelijker kan maken, met behulp van een Excel-bestand dat automatisch wordt gegenereerd vanuit de ontwerpsoftware of de beheersoftware (ERP).

Video direct mail: https://www.youtube.com/watch?v=RsCf1G-Ewn0

1 like

voor dit type record

(zoals uw bijlage)

Het Office Pack doet het werk

@+ ;-))

1 like

Hallo

U kunt Powerpoint gebruiken en uw dia's beheren volgens de versies van uw gebruikershandleidingen.

S.B

Altijd bedankt voor je bijdrage.

Momenteel zijn de documenten al in Word en zijn het individuele bestanden, ze hebben momenteel geen afbeeldingen omdat we kunnen zeggen dat het versie 1.0 is en dat ik in de toekomst gedwongen zou worden om er een paar te integreren.

Door het systeem te verbeteren, kan ik de situatie verbeteren met alinea's die met links zijn geplakt.

Aangezien het sjabloon echter niet interactief is, vindt de wijziging in de paginering van het sjabloon niet plaats in de respectieve documenten.

Als ik het goed begrijp, lijkt het mogelijk om een applicatie te ontwikkelen met kantoortools.

Voordat ik nadenk over deze dure oplossing in ontwikkeling, zou ik graag een bestaande applicatie willen vinden.

Ik heb de video van de direct mail bekeken, het idee zou zijn om te zien hoe goed het zou werken met hele alinea's.

De reflectie gaat verder,...

Eindelijk!!!!

Voor de geïnteresseerden,...

OZALTO