Zoeken naar wijsvinger voor het vergrendelen van een roterend werkstuk

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een wijsvinger die ik tussen twee stukken wil steken, een vaste (vinger handvat zijde) en een draaibare (vinger zijde).

Het draaiende deel zal bestaan uit een groef om rotatie mogelijk te maken, mijn zorg is de wijsvinger, ik kan geen vinger vinden die in gesloten positie een vergrendeling door compressie van mijn draaiende deel mogelijk maakt...

Bij voorbaat dank.

Hallo @  RasDessin14 

Uh!! Ben!! Het is niet duidelijk wat uw verzoek is. Als je zegt ([ vinger die in de sluitpositie een vergrendeling mogelijk maakt door compressie van mijn draaibare stuk ])

Kijk naar E.Maurin waar je veel vormmodellen hebt en met vergrendeling in open of gesloten stand

https://composants.emile-maurin.fr/fr/elements-standard-mecaniques/elements-standard-mecaniques//centrage_e/serie-32_e/type_322_e
Persoonlijk heb ik er meer dan 130 gebruikt voor een project dat open is voor het publiek (naar verluidt een ijzerbreker) en geen breuk die al jaren te betreuren is.
https://composants.emile-maurin.fr/fr/doigt-indexage-came-avec-goupille-position-rentree-32-60

Als ik uw behoefte verkeerd heb begrepen, help ons dan om uw behoefte beter te begrijpen ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

Hello@Zozo_mp

Allereerst dank u voor uw antwoord,

Ik ben echter niet op zoek naar een wijsvinger op zich, maar om mijn vraag te herformuleren, in plaats van een piton die eruit komt, zou ik graag een ring of iets plats willen waarmee ik mijn draaiende deel kan blokkeren. Als het niet te begrijpen is, zal ik morgenochtend een klein diagram maken;) Is een beetje diagram waard dan een lange uitleg ahah

1 like

@RasDessin14

Acc!! Laten we wachten op je kleine tekening.

Welk verschil maak je in de tussentijd tussen wat je zoekt en een klassieke sprinkhaan, waarvan sommige goed zijn in het vergrendelen  van rotatie.

Vriendelijke groeten

3 likes

Het is allemaal goed voor de tijd @Zozo_mp, bedankt voor je hulp in ieder geval, ik heb uiteindelijk een wijsvinger gebruikt en uiteindelijk was ik op zoek naar een nokkenhendel voor de compressie van een onderdeel^^

1 like