Zoeken naar gegevens over gasdraden

Hallo

Met mijn draadmeter gereedschap denk ik de schroefdraad van de ventieluitgang van een standaard gasfles te hebben gemeten, dit,  14G R1/2 - 7/8.

Als iemand deze reeks voor mij kan ontcijferen, ben ik geïnteresseerd, maar ik zou graag willen weten hoe ik een draadweergave kan maken die overeenkomt met deze gegevens.

Bij voorbaat dank en een goede start van het schooljaar, 

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

het lijkt mij dat 14 het aantal draden  G of ook wel BSP  R wordt genoemd, de taps toelopende buitenste (mannelijke) draad is en dan is het 1/2"  en voor de 7-8 weet ik het niet. Zie bijgevoegde link

https://fr.wikipedia.org/wiki/Filetage_gaz

3 likes

Bedankt, dit helpt me om te bevestigen wat ik intuïtief probeer te begrijpen (in de WW-tabel), ik heb de syntaxis van 7/8 gecorrigeerd wiens begrip me in het ongewisse laat.

Ik denk eerder dat uw aanduiding een schroefdraadbereik specificeert, waarbij de spoed van 14 draden per inch geldig is voor 1/2" fittingen; 5/8"; 3/4" en 7/8" conisch GAS.

4 likes

dat is precies wat "PhilippeB" zegt

2 likes

Hallo en fijne back-to-school,

Mijn probleem is de taps toelopende draadweergave, ik heb geprobeerd een conische vorm te modelleren om mijn draadweergave in te plaatsen, maar zonder succes.

Heeft iemand een idee voor mij,...