Zoeken naar omnidirectionele rollen van roestvrij staal

Hallo allemaal

Een vraag die verder gaat dan CAD en toch mechanisch blijft: ik ben op zoek naar roestvrijstalen omnidirectionele rollen (of omniwheel), of een ander materiaal dat bij continu gebruik minstens 200°C kan vasthouden. In een afmeting die vergelijkbaar is met die van Interroll (Ø48 mm), met loodrechte assen, 2 of 3 "assen" en een draagvermogen van 50 kg.

Heb je een goed adres?

Bij voorbaat dank

1 like

Lees er meer over bij Direct Industrie:

http://www.directindustry.fr/prod/interroll/product-66453-467054.html

Het is gespecificeerd "roestvrij staal", maar ik denk dat je wat meer moet weten....

2 likes

Sorry dat ik niet de hele pagina had gelezen en de kiezelstenen staan in PA....

1 like

Er is Manutan als dat je kan helpen. Ze lijken veel op degene die je op je foto hebt staan. Dus ik weet niet of het gewoon is dat je op zoek bent naar een dealer of dat het komt omdat je het ontwerp niet leuk vindt. Maar bij twijfel:

http://www.manutan.fr/fr/maf/galet-omnidirectionnel-force-10-et-50-kg

1 like

De foto's zijn van Interroll. Ik heb een volle doos van deze modellen (kleine doos! :) ).

Dank je wel @corentin. Inderdaad, Interroll kondigt roestvrij staal aan, maar het is alleen voor de as, dus de PA is niet echt aangepast aan mijn omgeving :/

@coin37coin, die had ik van Manutan gezien, maar ze zijn van hetzelfde ontwerp met "plastic" rollen.

Ik hoop al het roestvrij staal, de rollen en de steun inbegrepen te vinden.

2 likes

Hallo coin37coin, hij is op zoek naar kiezelstenen die bestand zijn tegen minimaal 200°C, degene die je voorstelt zijn ook gemaakt van polyamide en houden maar tot 110°C

2 likes

@Benoit, tot zover voor mij.

Waarom ga je dan niet door een ballentafel?

Dus benoit goed zoeken vond ik dit:

http://www.kornylak.com/wheels/omniwheel.html

Het ontwerp is niet helemaal hetzelfde, maar ik denk dat de functie niet verandert en de rollen zijn gemaakt van aluminium!! Aan de andere kant  hoop ik dat je het een beetje in het Engels redt, want op de FR-sites heb ik van mijn kant niets gevonden.

Ik hoop dat het je zal helpen.

2 likes

@corentin, je hebt zeker de bron van Interoll gevonden, of het is een wederverkoper: de kiezelstenen op de site die je aangeeft zijn gemarkeerd als "INTERROLL"! Trouwens, als ik beter keek, zijn de plastic kiezelstenen die ik in mijn bezit heb (die minstens 7 jaar oud zijn) gemarkeerd met "TRAPO". Ik moet in die richting graven.

@coin37coin, wat me stoort aan de ballen is het "stotende" effect. Deze kiezels zijn er iets minder gevoelig voor.

1 like

@corentin uiteindelijk hebben Kornylak rollers dezelfde eigenschappen als Interroll: kunststof voor kleine diameters. De alus modellen zijn vanaf Ø120mm :-/

1 like

Ik kan niet zien waar ze zijn gemarkeerd met "INTERROLL". Op de website van Kornylak geven ze echter aan dat ze een variant hebben met "Heavy duty Aluminium rollers", en als je naar de foto rechts kijkt, zijn er drie soorten rollers met de aluminium rol rechtsboven. Ik zal contact opnemen met dit bedrijf voor meer informatie.

Hebben we het over "Multi Directional Omniwheel Robot & Conveyor Wheels"?

2 likes

Oh het is te groot... :/

1 like

@corentin, precies op de aluminium rol is het gemarkeerd, lijkt mij, "INTERROLL". http://www.kornylak.com/images/pdf/omni-wheel.pdf

De 2.530 (aluminium) en 2.580 (kunststof) series worden gegeven voor een Ø120mm (te groot voor mijn behoeften), in tegenstelling tot de 2.570 serie die in Ø48mm of Ø80mm kan zijn, maar in plastic.

Als ik het niet kan vinden, doe ik het zelf.

2 likes

@ Benoit 

Ik denk dat je de walkthrough hebt

Het is aan jou om ze te maken

@+

3 likes

Verdomme, ik dacht niet aan "ponsen". Jammer

Ja, dat is wat ik wilde zeggen. Misschien eens nadenken over het zelf bewerken van de rollen? (nou ja, jijzelf... laat ze doen wat)

Of neem contact met ze op om te kijken of ze iets specifieks kunnen doen

2 likes

Zoals vermeld in een bericht hierboven, heb ik een van deze plastic rollers met de aanduiding "TRAPO" in mijn handen, een paar jaar geleden geleverd door Interroll. Ik heb 2 bedrijven gevonden die deze naam dragen, geassocieerd met dit type rollen: een in Duitsland die blijkbaar complete transportbanden maakt en een andere in de Verenigde Staten, die op de startpagina een model plaatst dat aan mijn behoeften lijkt te voldoen (tot op de dichtstbijzijnde maat). Ik heb per e-mail contact met hen opgenomen en ze kunnen niet aan mijn verwachtingen voldoen.

Maar! Ik kan het niet laten om hun documentatie met jullie te delen! Dit type kiezelsteen is in ieder geval geen nieuwe technologie, gezien de enscenering van prachtige kathodestraalbuistelevisies! Het verkoopt! :-D

series_100_all-side_roller_gravity_applic___photos_0001.pdf
2 likes

Naam van Zeus! (zoals de ander zou zeggen) Is dit een dokter! Het doet me denken aan een bedrijf waar ik de schoonmaak in de docs had. Ik was dingen tegengekomen die ouder waren dan ik. Genre van de jaren 70

Het verdient een speciale "koffiehoek" voor oude documenten waar we onze vondsten plaatsen;)

2 likes