Ik ben geen epdm-gebruiker, maar misschien op een dag...
In de tussentijd zijn hier twee korte vragen:
1- Is het mogelijk om te zoeken naar een assemblage in relatie tot zijn nomenclatuur?
2- Is het mogelijk om tijdens een check-in of archivering van een assemblage een waarschuwing te krijgen als er al een assemblage met een identieke nomenclatuur bestaat?
Als je het hebt over nomenclatuur, is het dan echt een nomenclatuur die zich op een SW-vlak bevindt?
Zo ja, dan zet je jezelf op een kolom van de nomenclatuur van je assemblage, klik je met de rechtermuisknop en open je de assembly. Op deze manier vind je de assemblage uit een nomenclatuur die op het plan staat. Ik weet niet of dat is wat je wilt?
In EPDM en met behulp van de basisfunctionaliteiten (afgezien van de ontwikkeling van een "add-in", gelijkwaardig aan de VB van de gebruikelijke applicaties), is het niet mogelijk om te zoeken naar een assembly van een volledige BOM in welke vorm dan ook (Excel of de EPDM BOM).
EPDM daarentegen maakt het mogelijk om de use cases van componenten te vinden. U verwijst bijvoorbeeld naar een onderdeel of subassemblage in de EPDM-verkenner en u kunt naar het tabblad "gebruikt in" gaan om meer te weten te komen over de gebruiksscenario's. Dus voor uw behoeften moet u in een assemblage een karakteristiek onderdeel lokaliseren (dus vermijd het zoeken naar een CHC-schroef of een cilinder en kijk bijvoorbeeld naar een machinaal bewerkt onderdeel), en kijken in welke assemblages het wordt gebruikt. Het is noodzakelijkerwijs een handmatige zoekopdracht.
- We werken aan producten die bestaan uit maximaal drie tot twintig grote stukken.
- alle onderdelen zijn specifiek (geen schroeven, geen lagers of andere standaard componenten)
- Enkele duizenden onderdelen in de onderdelendatabase, dus uiteindelijk tienduizenden mogelijke combinaties van samenstellingen.
- Enkele honderden (of meer) melanges die elk jaar worden gemaakt.
Het basisdoel is om het unieke karakter van de informatie te garanderen, dus voor een bepaald product (d.w.z. een assemblage van verschillende gegeven componenten, dus een stuklijst ) hoe te garanderen dat er maar één plan zal zijn.
Ik ga ervan uit dat het eenvoudig is om het bestaan van een vliegtuig dat verband houdt met een assemblage te verifiëren. Ik moet nog steeds "gewoon" kunnen controleren of de assemblage die ik wil maken niet al bestaat.
Ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem.
SOLIDWORKS Utilities is een set tools om de geometrie van een solide model in detail te onderzoeken en vergelijkingen te maken met andere modellen. SOLIDWORKS Professional is vereist voor alle SOLIDWORKS-hulpprogramma's.
De meeste hulpprogramma's bevinden zich in het taakvenster, dat u kunt vastmaken om het beschikbaar te houden. U moet de acties in het taakvenster voltooien of het hulpprogramma in het taakvenster sluiten voordat u verder kunt gaan.
De volgende tools zijn inbegrepen:
Beschrijving van de tool
Documenten vergelijken
Vergelijkt de eigenschappen van twee SOLIDWORKS-documenten (inclusief twee configuraties van hetzelfde model). U kunt twee documenten van hetzelfde of verschillende typen met elkaar vergelijken. Dit hulpprogramma identificeert verschillen in de eigenschappen van bestanden en documenten, enz.
Functies vergelijken
Identificeert verschillen in volumefuncties tussen twee versies van hetzelfde onderdeel. Dit hulpprogramma identificeert de unieke vlakken en de gewijzigde vlakken in beide versies van het onderdeel.
Vergelijk geometrie
Identificeert geometrische verschillen tussen twee versies van hetzelfde onderdeel. Dit hulpprogramma identificeert de unieke gezichten en de gewijzigde gezichten in beide delen. Het berekent ook het volume dat de twee onderdelen (of samenstellingen) gemeen hebben en het volume van het toegevoegde en verwijderde materiaal.
Vergelijk stuklijsten
Vergelijkt de stuklijsten van twee SOLIDWORKS-assemblage- of tekendocumenten. De resultaten tonen ontbrekende kolommen en rijen, overtollige kolommen en rijen en verschillende rijen.