Viewer zoeken

Hallo

Ik heb net de verschillende onderwerpen over kijkers op het forum doorgenomen, maar ik kon niets vinden dat me kon informeren.

Ik ben op zoek naar een viewer die ik naar een klant kan sturen om ze een 3D te laten zien.

Het is absoluut noodzakelijk dat hij de ribben niet kan optillen.

Heb je een manier ?

Bedankt

Christoffel.

1 like

Hallo

Welk 3D-bestandsformaat is het?

Bedankt

Elk formaat dat ik kan exporteren vanuit Solidworks 2014.

Neem vanuit SolidWorks uw 3D op in eDrawing (.easm). In de exportopties kunt u geen metingen toestaan .

Uw klant hoeft alleen eDrawing te installeren om uw easm te bekijken, kan deze niet meten als u de optie hebt uitgeschakeld en kan deze viewer later gebruiken om live SolidWorks-bestanden (sldasm, slddrw, sldprt) te bekijken.

Terwijl je toch bezig bent met de exportopties, sta STL-export niet toe, het kan er een volume van terugkrijgen!

Edit: met afbeelding van de opties correct uitgeschakeld

screenshot331.jpg
4 likes

Dank je wel Benoit,

Aan de andere kant, heb je een oplossing om eDrawing  gemakkelijk te laden. (Zonder cd of via een server voor het delen van gegevens)? 

Het kan hier http://www.edrawingsviewer.com/ed/download.htm worden gedownload .

Selecteer "voor SolidWorks" en volg de instructies.

2 likes

Hallo

Ik kom altijd terug met mijn export in 3D pdf.

Het bestand is leesbaar en manipuleerbaar door acrobat reader.

Het kan zelfs met een wachtwoord worden beveiligd.

S.B

4 likes

Ja inderdaad @s.b is er ook deze oplossing, misschien makkelijker te versturen dan eDrawing te moeten installeren.

Maar het hangt af van wat je moet verzenden. Als het een grote machine is, kan hij zwaar zijn in 3D PDF. eDrawing geeft toegang tot een boom zoals SW.

Ik zal inderdaad de oplossing van Benoit nemen omdat mijn PDF echt te zwaar is.

Bedankt en een fijne avond voor jullie beiden,

Christoffel.

@Benoit.LF

Er is ook de boomstructuur van de onderdelen in de 3D pdf.

Je kunt het maskeren, isoleren...

Aan de andere kant heb ik het nog niet getest op grote assemblages.

S.B

1 like

Hallo

De oplossing is inderdaad "eDrawings". Uiteindelijk hoeft uw klant geen eDrawings te downloaden om het door u gegenereerde bestand te lezen. U hoeft hem alleen maar een uitvoerbaar bestand te geven dat een stuk exe en uw bestand in eDrawings-formaat bevat. Maar aangezien eDrawings gratis is, is het het beste dat uw klant het downloadt. Uw bestanden zullen kleiner zijn.

Met de gratis versie kunt u geen metingen uitvoeren.

Vriendelijke groeten

edrawings.jpg
2 likes

Hallo

Er is de mogelijkheid om gebruik te maken van 3D-technologieën op basis van webGl en/of HTML5, waarmee u presentaties toegankelijk kunt maken via internet, op elke recente browser of op elke recente telefoon (recent = van 2 of 3 jaar geleden).

Het voordeel is dat de methode onafhankelijk is van het platform van de klant, of het nu Windows, Mac of Linux is, of hun telefoon, en voorkomt dat ze een plug-in hoeven te installeren.

Wilt u meer weten, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.

Vriendelijke groeten

Sebastian

3 likes

Kleine verduidelijking naar aanleiding van de indicatie van @jmsavoyat.

Inderdaad, met de gratis versie van eDrawing kunt u niet meten. Maar toch, schakel de aangegeven opties uit. Want als uw klant de pro-versie zou krijgen, zelfs in een proefversie van 30 dagen die onbeperkt kan worden verlengd, dan zou hij een tool hebben om te meten.

@Shimegi. Ik zou geïnteresseerd zijn in uw oplossing. Zou je een tutorial voor ons kunnen maken?

1 like

Een kleine toevoeging.

Als we SW hebben, hebben we Edrawing.

Over het algemeen open ik mijn asm met edrw, dan bestand / opslaan als en daar kun je ervoor kiezen om een standalone exe te maken (wees voorzichtig er is de keuze 32 of 64 bits) die de viewer integreert en met de machtigingen die goed gaan (stl meting / export).

@Benoit.LF

Sorry voor de reactietijd, ik had me niet geabonneerd op het onderwerp (ik dacht dat het automatisch ging:p)

Ik heb geen tijd om meteen een tutorial te maken, stuur me je e-mailadres per privébericht, ik stuur je af en toe informatie over het onderwerp.