Neem vanuit SolidWorks uw 3D op in eDrawing (.easm). In de exportopties kunt u geen metingen toestaan .
Uw klant hoeft alleen eDrawing te installeren om uw easm te bekijken, kan deze niet meten als u de optie hebt uitgeschakeld en kan deze viewer later gebruiken om live SolidWorks-bestanden (sldasm, slddrw, sldprt) te bekijken.
Terwijl je toch bezig bent met de exportopties, sta STL-export niet toe, het kan er een volume van terugkrijgen!
Edit: met afbeelding van de opties correct uitgeschakeld
De oplossing is inderdaad "eDrawings". Uiteindelijk hoeft uw klant geen eDrawings te downloaden om het door u gegenereerde bestand te lezen. U hoeft hem alleen maar een uitvoerbaar bestand te geven dat een stuk exe en uw bestand in eDrawings-formaat bevat. Maar aangezien eDrawings gratis is, is het het beste dat uw klant het downloadt. Uw bestanden zullen kleiner zijn.
Met de gratis versie kunt u geen metingen uitvoeren.
Er is de mogelijkheid om gebruik te maken van 3D-technologieën op basis van webGl en/of HTML5, waarmee u presentaties toegankelijk kunt maken via internet, op elke recente browser of op elke recente telefoon (recent = van 2 of 3 jaar geleden).
Het voordeel is dat de methode onafhankelijk is van het platform van de klant, of het nu Windows, Mac of Linux is, of hun telefoon, en voorkomt dat ze een plug-in hoeven te installeren.
Wilt u meer weten, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
Kleine verduidelijking naar aanleiding van de indicatie van @jmsavoyat.
Inderdaad, met de gratis versie van eDrawing kunt u niet meten. Maar toch, schakel de aangegeven opties uit. Want als uw klant de pro-versie zou krijgen, zelfs in een proefversie van 30 dagen die onbeperkt kan worden verlengd, dan zou hij een tool hebben om te meten.
@Shimegi. Ik zou geïnteresseerd zijn in uw oplossing. Zou je een tutorial voor ons kunnen maken?
Over het algemeen open ik mijn asm met edrw, dan bestand / opslaan als en daar kun je ervoor kiezen om een standalone exe te maken (wees voorzichtig er is de keuze 32 of 64 bits) die de viewer integreert en met de machtigingen die goed gaan (stl meting / export).