Mechanisch gelaste herkenning

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een eenvoudige en automatische methode (indien mogelijk) om de RWZI van een klant om te vormen tot een mechanisch gelaste constructie.

De RWZI bevat verschillende carrosserieën, die in plaatwerk zeer goed worden omgezet, maar is er een methode om de volumes om te zetten die overeenkomen met het profiel van mechanisch gelaste SW?

Op eenvoudige structuren teken ik opnieuw, maar hier word ik geconfronteerd met een zeer complexe structuur, als ik dit allemaal opnieuw teken, kost dit me veel tijd, om nog maar te zwijgen van het risico op fouten...

Samenvattend, de herkenning van functie in plaatwerk en volume is geweldig, hetzelfde zou voor het mechanisch gelaste nog groter zijn!

Bij voorbaat dank.

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk, zelfs niet met de erkenning van de functie.

Misschien vraag de klant of hij u het origineel kan sturen, zodat het onder SW kan staan en niet onder een andere software.

Anders, veel succes!

2 likes

Hallo @sbadenis 

Dat is wat ik dacht... Maar wat doen de ontwikkelaars van Dassault ;)?

Wat me zorgen baart bij het vragen om het originele bestand is 

1 -  SW of niet

2 - Privacy van het ontwerp

3 - Link naar privébibliotheek...

Nou, ik denk dat ik mijn mouwen ga opstropen...

Een prettig weekend.

2 likes

1 -  Voor de 1 is er nog steeds de kaars in Lourdes.

2 - Vertrouwelijkheid, als het een klant is, betwijfel ik, als het een dossier van een concurrent is dat door de klant is opgehaald, zie naar mijn mening punt nr. 1...

3 - Link naar privébibliotheek: de bibliotheekbestanden zijn opgenomen in het bestand en als u het buisgedeelte wilt wijzigen (equivalent van het uwe), geen probleem (wees voorzichtig met gezichtsinversies in dit geval...

1 like

Hello@tous

Als ik mag, wat heeft het voor zin om de CS opnieuw te doen?, voor het plaatwerk ben ik het er helemaal mee eens, het is parametrisch volgens het fabricageproces (v, radius, uitvouwen ....), maar voor de profielen zie ik niet de noodzaak om alles opnieuw te ontwerpen, 

1 like

Hallo;

Ik ben het eens met sbadenis...
voor nr. 3: Als de vlakken in uw mechanisch gelaste machines omgekeerd zijn, overweeg dan om een kamer voor lange termijn in Lourdes te nemen... en extra kaarsen....
en voor nr. 2: Nou, het is beter om om SW-documenten te vragen, zelfs als dat betekent  dat je wordt geweigerd  in plaats van het risico te lopen fouten te maken bij het verbouwen.
Vriendelijke groeten.

1 like