Onvolledige reconstructie van de vergelijkingen

Hallo

Ik creëer een parametriseerbaar model (PART) via een masterschets die, door middel van talrijke vergelijkingen, een groot aantal volumes wijzigt. Dit ging voorspoedig, totdat sommige functies niet meer konden worden gereconstrueerd na een aanpassing van de afmetingen van de equisse door de vergelijkingen.
Crtl+B en Ctrl+Q kunnen het niet! Ik ben verplicht om de functie in te voeren en opnieuw te valideren, zodat rekening wordt gehouden met de nieuwe beoordeling. Ik heb dus foutloze vergelijkingen die hun werk goed doen, maar geen totale reconstructie van de functies!

HELP!

Hallo
Een paar parameters moeten worden gecontroleerd.

1. Is automatische reconstructie ingeschakeld in Vergelijkingsbeheer?

2. Heb je een bericht verborgen dat gaat over opnieuw opbouwen bij het bewerken van een bestand? Zo ja, geef het dan opnieuw weer en selecteer het gewenste gedrag

3. Dit kan een bug zijn in de " diepte " van de boom, een beetje zoals flexibele assemblages die niet meer vanuit het geheugen werken als de flexibiliteit moet dalen naar een niveau 5 subassemblage.

4 likes

Hallo

Ik heb dit probleem ook, en ik heb nog geen oplossing gevonden.
Het is best vervelend op grote assemblages ...

Als iemand een oplossing heeft, ben ik ook geïnteresseerd!

Hallo

Punt 1 en 2 waren ok.

Punt 3 is waar ik bang voor ben! Een soort limiet, verzadiging of bug.
Ik wil graag aangeven dat ik alleen aan een "onderdeel" werk en niet aan een "assemblage".

Hallo

Zou je geen cirkelverwijzing hebben in je tientallen vergelijkingen?? Dit is typisch het soort dingen waar Solidworks niet zo van houdt.
Of een berekening die een resultaat geeft dat onbruikbaar is voor solidworks (zoals negatieve dikte) en waardoor alles vastloopt

3 likes

Hallo

Geen foutmeldingen, niet op cirkelverwijzingen.
Ik ben er altijd in geslaagd om nooit een nul of negatief vergelijkingsresultaat te hebben.

Aan de andere kant realiseerde ik me net dat wanneer ik het vinkje bij "Automatische oplosvolgorde" in de vergelijkingsmanager uitschakel, het moppert!

Is dat het echt? En wat te doen?

Hallo

Het kan ook zijn dat u zich in de situatie bevindt waarin Solidworks geen al te belangrijke verandering kan aanbrengen omdat we anders niet-bouwbare geometrieën tegenkomen bij het wijzigen (d.w.z. de begin- en eindtoestanden hebben een correcte geometrie, maar de tussenliggende toestanden voor de reconstructie zorgen ervoor dat deze crasht omdat ze een onjuiste geometrie hebben).
Misschien moet je beginnen met het opnieuw opbouwen van je pilootschets zonder geometrie en de geometrische functies beetje bij beetje verwijderen.

1 like

Als u op de waarschuwingen klikt, worden de problemen niet verklaard?

1 like