Bouw nieuwe configuratie opnieuw op

Uh, stomme vraag:

Toen u uw familie van onderdelen maakte, zou u geen vakje onderaan hebben uitgeschakeld, zoals de sjabloonupdate toestaat?

3 likes

industrialcadservices +1000 als dat het is; )...

Roub25 : Ik heb je geen macro gestuurd...? Je bent verwarrend met ac cobra 427 denk ik.

Anders, is er een recente post die ik heb gemaakt met behulp van industrialcadservices "link deel familie en aangepaste eigenschappen" die u kunnen helpen, het idee is om de zoekformule V  te gebruiken volgens de referentie van een configuratie ingevuld in een eigenschap, wat betekent dat er maar één configuratie is die naar deze waarden zoekt in een database die is opgenomen in de artikelfamilie... Ect... Bekijk de video aan het einde om het principe te begrijpen.

1 like

Hallo

Inderdaad, ik heb de verkeerde bijnaam sorry^^.
Na meerdere tests denk ik dat ik de oorzaak van mijn fout heb gevonden, maar niet de oplossing.

Ik heb dus een onderdeel dat verschillende standaardconfiguraties kan aannemen (zoals een buis met verschillende diameters, met of zonder schroefdraad, met of zonder andere boringen...). Om de creativiteit niet te beperken, heb ik bovendien parameters gemaakt zodat het onderdeel kon worden gewijzigd met andere waarden dan die van de configuraties. 

Maar ik merkte dat wanneer ik numerieke waarden in de tabel van de muntfamilie zette, de dimensies de juiste waarden aannamen, maar de parameter-dimensiekoppelingen (de vergelijkingen) waren verbroken, dus de dimensies konden niet langer worden gewijzigd door de parameters. Dus besloot ik de naam van de parameters in de vakken van mijn familie te plaatsen door de juiste waarden aan de parameters te geven volgens de configuratie dankzij de vergelijkingsmanager. Het werkte.

En dat is waar mijn probleem verschijnt: in de familie van onderdelen zet SolidWorks automatisch de mumerische waarden terug (ik merkte dit omdat zodra de parameternamen in de cellen zijn geschreven, ik de spreadsheet en het aantal cellen dat moet worden gewijzigd sluit en opnieuw open) wat niet erg vervelend lijkt, zou je kunnen zeggen. Maar in feite is het omdat de numerieke waarden in de parameters worden geïnjecteerd, maar de dimensies niet worden bijgewerkt met de gewenste waarden. En daarom moet ik de vergelijkingsmanager openen zodat de kansen worden bijgewerkt met de parameters.

Dus ik zou een manier moeten vinden om de binnenkant van de cellen niet te veranderen en ik denk dat het in de volgorde van declaratie is: heb ik eerst de parameterwaarde ingesteld of de parameter zelf.

Ik hoop dat ik het begreep.

1 like

Misschien heb ik de oplossing gevonden: in plaats van dimensies in de familie van onderdelen te controleren, kan ik net zo goed direct de waarde van de parameters regelen.
En aangezien de dimensies dankzij de vergelijkingen aan de parameters zijn gekoppeld, worden ze normaal gesproken bijgewerkt.

Ik doe de test en ik neem contact met je op.

1 like

Hallo

In feite wilt u eenvoudig uw globale variabelen in een familie van onderdelen plaatsen.

Gebruik hiervoor het volgende: $VALEUR@global_variable_name@EQUATIONS

Aan de andere kant gebruik ik persoonlijk geen vergelijkingen als ik de families van delen gebruik, althans niet in Sw.

Ik zet al mijn vergelijkingen in Excel, zelfs als dat betekent dat ik de dubbele punten moet verbergen.

De reden is heel simpel: 

Hoewel het beheer van vergelijkingen gemakkelijker wordt gemaakt met de manager, is het ook een gasmolen. Ik geef er de voorkeur aan om Excel de berekeningen te laten doen, dat is daar echt voor ontworpen.

Als je een familie van stukken maakt, neemt deze het over.

Als we herbouwen, zal sw in de familie van onderdelen één voor één naar de waarden zoeken, wat tijd kost. Als we ook de vergelijkingsmanager gebruiken, zal deze opnieuw zoeken naar waarden in de familie van onderdelen en het ergste is dat hij dit elke keer doet als hij een waarde nodig heeft. Het volstaat te zeggen dat hij lang voor niets trapt.

Dus voor mij is familie van onderdelen + vergelijkingsmanager = verboden

Familie van kamers met vergelijkingen erin = Geluk.

4 likes

industrialcadservices : Ja, dat is precies wat ik probeer te doen, en ja, ik heb deze syntaxis gebruikt. Ik heb mijn probleem opgelost, maar er verschijnen anderen (zo zul je het me altijd vertellen). 
Ik begrijp het niet helemaal als je zegt dat je je vergelijkingen in Excel moet zetten. Dit zijn geen formules, hoe is het mogelijk om vergelijkingen die globale variabelen relateren aan SW-schetsdimensies in Excel te plaatsen?
En dus is het voor jou of we gebruiken de onderdeelfamilie of we gebruiken de globale variabelen?

Ik begrijp het niet helemaal als je zegt dat je je vergelijkingen in Excel moet zetten. Dit zijn geen formules, hoe is het mogelijk om vergelijkingen die globale variabelen relateren aan SW-schetsdimensies in Excel te plaatsen?

Voeg in je kamerfamilie je algemene variabelen toe. Voeg je spareribs toe.

Laten we zeggen dat u uw variabele "Lengte" in cel B2 heeft en uw Longueur@Esquisse1 zijde in cel B3, typt u in B3 "=B2". Longueur@blabla zal zijn = Lengte.

En dus is het voor jou of we gebruiken de onderdeelfamilie of we gebruiken de globale variabelen?

Het is vooral omdat ze niet meer van veel belang zijn. In uw familie van kamers belet niets u om het blad aan te passen om informatie toe te voegen of kolommen te hernoemen, een plan, een formulier, enz. toe te voegen.

Niets belet u om uw berekende kolommen te koppelen aan de Longueur@blabla rating.

Oké, maar kunnen we "= strings" in een Excel-cel zetten? En SW zal het begrijpen?
En als u met  "Lengte" in cel B2 een numerieke waarde wilt plaatsen, dan zijn er geen parameters meer.

Precies, het doel van mijn instellingen is dat de gebruiker niet meer terug hoeft te keren naar de tafel.

1 like

Goedenavond

Ik controleerde een van mijn woorden en had het bij het verkeerde eind door te zeggen:

"Als je een familie van stukken maakt, neemt deze het over."

Dit is zowel waar als onwaar:

Als we een parmeter in de artikelfamilie met een waarde plaatsen en deze staat in de vergelijkingen, dan is het de vergelijkingsmanager die het overneemt door de waarde van de manager te verlaten.

Als we een parameter in de familie van onderdelen met een waarde plaatsen en het staat niet in de vergelijkingen, dan is het de familie van onderdelen die wint (logisch gedrag...)

Aan de andere kant kunt u een mix van de twee maken, CAD, sommige parameters beheren door de manager en andere door Excel.

Ja, u kunt strings in de cellen van een familie van onderdelen plaatsen, zoals: ="D1"/3

Om ervoor te zorgen dat Excel begrijpt dat het een tekenreeks is en geen formule, moet u een apostrof voor de tekenreeks toevoegen: '"=D1"/2

Dus in jouw geval heb ik niet echt een oplossing. Aan de andere kant kan de gebruiker altijd een configuratie toevoegen zonder de onderdeelfamilie te doorlopen en in de kamerfamilie-opties, schakel de optie "Nieuwe configuraties" uit, dit bespaart u 50000 "pouries" -configuraties.

Als bijlagen, een scherm met String waarden in een familie van onderdelen

sw_famille_de_pieces.png
2 likes

Bedankt industrialcadservices voor je uitleg en onderzoek! Juist na meerdere pogingen merkte ik dat dit het probleem was: de kansenwaarden/parameters worden de hele tijd gewijzigd, afhankelijk van of het in de familie of in de manager is gedefinieerd...

Naar aanleiding van uw bijlage, vraag ik me af: Is het mogelijk om een variabele in Excel te "declareren", waarmee ik bijvoorbeeld de "L"-lengte van het onderdeel bedoel, zonder het in de manager in de sectie "Globale variabelen" te schrijven MAAR het dan te gebruiken in de vergelijkingssectie alstublieft?

1 like

Hallo

Nee, dit is niet mogelijk, de deelfamilies vereisen bestaande parameters.

SW plaatst de foutmelding "De kolomkop "blabla@blabla" bevat een ongeldige vergelijkingsspecificatie. Verlaat de onderdelenfamilie zonder het model bij te werken"

Dan is er de configuratie-uitgever die u kunt gebruiken om uw configuraties te maken. Hiermee kunt u de gebruiker niet beperken, maar kunt u standaardwaarden instellen en kan het formulier worden ingevuld met waarden uit een Excel-tabel.

1 like

OK... Ik had niet gedacht dat SW zo beperkend kon zijn.
Het stoort me een beetje om opnieuw te beginnen met een andere tool (zelfs als deze is geïntegreerd in SW). Ik zal proberen een oplossing te vinden.

Nu weet ik niet wat ik moet zeggen...

Dat is wat ik niet begrijp, of dat is in ieder geval waar het je opmerkingen verklaart over het feit dat men het overneemt. Hoe is het mogelijk dat wanneer ik mijn configuratie kies dankzij de vervolgkeuzelijst, ik alle juiste waarden heb, dus degene die uit de familie komen. Dus dat de globale variabele de juiste waarde heeft,  terwijl tegelijkertijd in de manager de variabele een andere waarde heeft. 

En dus als ik de manager open en dan zeg ik "Ok", veranderen de waarden, maar zijn ze niet de juiste... Maar wat nog vreemder is, is dat ik dit probleem heb voor slechts 1 of 2 globale variabelen, de anderen gaat alles goed en dat voor de tweede variabele waar het mij overkomt, het niet voor alle configuraties is.

1 like

Ik kan noch de manager, noch de tafel aan het rijden krijgen, of ik begrijp in ieder geval niet hoe het werkt.

Ten slotte ga ik mijn globale variabelen voor nu verwijderen, dus houd me alleen bezig met de deelfamilie.

En ik denk dat ik ga proberen om globale variabelen te integreren dankzij de VBa.

Kunt u mij uw mening geven over dit idee?

1 like

Op verzoek van industrialcadservices is hier een screenshot van de opties van mijn functie

Hallo heren,

Mijn excuses voor de reactietijd, maar ik heb gisteren de hele dag gezocht naar compromissen en oplossingen die niet te ver van mijn specificaties afdwaalden. Dus uiteindelijk verdeelde ik mijn gedeeltelijke familie in drieën en toen besloot ik alleen door de gedeeltelijke familie te gaan. 

Ten slotte eindig ik met variabelen die in de manager zijn gedefinieerd, waarvan sommige waarden in het gezin worden bepaald en de vergelijkingen ook in de manager. Dit geeft mij de meest acceptabele oplossing voor mijn project, d.w.z. dat ik de "meest variabele dimensies" van de familie beheer en de rest van de variabelen via de manager. En dit laat de gebruiker de mogelijkheid om de variabelen nog steeds te controleren dankzij de manager als hij een totaal ontwerp opnieuw wil doen.

Binnenkort ga ik een applicatie maken om de koppeling makkelijker/sneller te maken met de variabelen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp, want met onze groepsreflecties kon ik vooruit!

Dus ik sluit dit bericht af door "Ik heb mijn probleem zelf opgelost" te plaatsen, zodat lezers een samenvatting hebben, maar het is bedankt ^ce aan jou!

PS: a.leblanc de oplossing van de P.P. komt niet echt overeen met wat er van mij wordt gevraagd en ik weet ook niet hoe ik ze moet gebruiken, maar je hebt gelijk, tijdens mijn project kom ik er voor de rest wel achter.

1 like