Hallo, ik heb een klein puzzeltje voor je, en de oplossing ervan zou me erg helpen voor mijn toekomstige projecten.
Vraag: Wat zou jouw aanpak zijn als je deze torus zou moeten recreëren/terugvinden met slechts een deel van het oppervlak als referentie? (Er wordt aangenomen dat het volume niet is uitgelijnd met de oorspronkelijke plattegronden)
Nou, gefeliciteerd en bedankt! Ik had hetzelfde intuïtie als jij over het verweven van oppervlakken, dus ik had nooit geprobeerd de functie zo ver te pushen dat de hele geometrie werd hersteld, maar het lijkt erop dat de functie robuuster is dan ik dacht.
Ik heb nog een andere vraag die hieruit voortkomt: De functie geeft ons de volledige geometrie van het volume terug, maar dan in de vorm van een oppervlak. De functie " naai" met de optie " volume aanmaken " werkt blijkbaar niet op één enkel oppervlak. Zijn we daarom verplicht, om het volume van onze torus terug te winnen, door een omvattend volume te gaan en het vervolgens te snijden dankzij het zo gecreëerde oppervlak?
Zelfs als je het gat opvult, toont de functie " Gestikt Oppervlak" je dit bericht:
NB: Ik heb net de oplossing gevonden door dit bericht te schrijven, je moet de functie " Verdikten " gebruiken met de optie " Maak een solide uit het gesloten volume".
Ik kwam er, nou ja, ik weet niet wat je ermee wilt doen. Met het fragment heb ik een dikte gemaakt. Van de gereconstrueerde vorm maakte ik een profiel en creëerde een revolutie. Ik plaatste het fragment in mijn hoofdvorm die ik vervolgens (de lichamen) verwijderde.
Ik stel een geometrische constructie voor die gebruikt kan worden, zelfs als het oppervlakfragment strikt genomen geen deel is van een torus (bijvoorbeeld geïmporteerd oppervlak). Het doel is om een torus te bouwen die het fragment nadert, waarbij je de sectie en de as vindt...
Stap 1 Selecteer [Gereedschap] > [Schetsgereedschap] > [Vlakkrommingen]. Selecteer het oppervlaktefragment en stel het gewenste aantal krommen in. De verkregen krommen zijn splines binnen 3D-schetsen... Sommige zijn parallel aan elkaar (in roze), andere zijn convergent en vormen de secties van de toekomstige torus (in turquoise).
Stap 2 Open de 3D-schets van een van de " Parallel" schetsen (de langste...). Voeg een schetspunt (punt P) in op het kruispunt met een van de " Secties " schetsen (de langste...). Om uit de sketch te komen.
Stap 3 Open een nieuwe 3D-schets (Sketch3D0) en traceer:
een eerste cirkel C1 die door de punten A, P en B loopt,
een tweede cirkel C2 die door de punten M, P en N loopt
een constructielijn L1 die punt P verbindt met het midden van de cirkel C2. Verder dan de schets
Stap 4 Creëer een vlak via punten A, P en B (Plan1). Open een 2D-schets in dit vlak, bedoeld voor de generatie van de torus, en teken:
een coradiale cirkel om cirkel C1 te vormen. Dit is het doorsnede van de torus;
een constructielijn loodrecht op de L1-lijn van de 3D-schets en loopt door het centrum van C2. Dit is de as van de torus.
Stap 5 Het blijft om de torus per omwenteling te genereren...