Hallo, de draftsight-software is gecrasht en ik kan mijn bestand waaraan ik 3 dagen heb gewerkt niet vinden, weet iemand hoe ik een draftsight-bestand kan herstellen?
Hallo
Er is waarschijnlijk een .bak bestand in dezelfde map, of voer een Windows-zoekopdracht uit op de volledige computer (door te zoeken naar .bak of de bestandsnaam).
Als het bestand wordt gevonden, wordt er een kopie gemaakt en wordt de .bak vervangen door .dwg (of .dxf) om het te openen met DraftSight.
Zoeken naar bestanden met de extensie ( . BAK) en hernoem uw bestanden met de juiste extensie
Verander gewoon de naam van het bak-bestand naar dwg, bijvoorbeeld als uw bestand test.bak heet, hernoem het dan naar test.dwg.
Dit geeft u de laatste automatische back-up van het bestand.
In het tabblad Zoeken in Windaube
File Extension BAK – Extension de fichier BAK
Bestanden met de extensie BAK worden gebruikt om een back-up van een bestand te maken. Als u het Windows-besturingssysteem gebruikt, maakt Windows automatisch een BAK-bestand aan wanneer u een nieuw bestand maakt, zoals een Word-document. Windows maakt ook andere back-upbestanden met de extensie BAK, zoals bestanden die nodig zijn om uw pc op te starten of om toegang te krijgen tot verschillende programma's en toepassingen.
Samengevat zijn BAK-bestanden back-ups van documenten, toepassingen, programma's en andere gegevens op uw pc. Dit type bestandsextensie wordt gebruikt door zowel het Windows-besturingssysteem als Mac OS X. Om het document in zijn oorspronkelijke formaat te bekijken, is het noodzakelijk om het te openen met het programma dat het BAK-bestand heeft gemaakt.
Bestanden openen met de BAK-bestandsextensie
Of u nu een Windows-pc of een Mac gebruikt, het is belangrijk om te onthouden dat u het programma moet gebruiken dat het BAK-bestand heeft gemaakt. U moet ook de bestandsextensie van het BAK-bestand wijzigen om de inhoud weer te geven. Hier is hoe het te doen:
Als u een document laat maken met een tekstverwerkingsprogramma, zoals Microsoft Word, heeft u twee bestanden voor hetzelfde document. Het ene bestand heeft de extensie DOC of DOCX als je een nieuwere versie van Microsoft Word hebt, en het andere bestand is je back-upbestand met de extensie BAK.
Om het bestand met de extensie BAK te bekijken, is het noodzakelijk om de extensie handmatig te wijzigen. BAK .DOC of .DOCX zodat het bestand wordt gekoppeld aan het programma dat het heeft gemaakt, in dit geval Microsoft Word. Om dit te doen, klikt u gewoon op Start op de hoofdwerkbalk van uw computer en kiest u vervolgens Deze computer in het menu dat verschijnt.
Klik in het nieuwe venster Deze computer op Configuratiescherm op de bovenste werkbalk en kies vervolgens Mapopties in de vervolgkeuzelijst. Klik op Weergeven in nieuw venster en schakelExtensies verbergen voor bestandstypen met bekende bestandstypen uit, klik vervolgens op Toepassen en sluit het venster. Dit zal nu alle bestandsextensies weergeven, zodat je het BAK-bestand gemakkelijk kunt vinden.
Identificeer het bestand met de extensie BAK, klik er met de rechtermuisknop op. Wanneer het vervolgkeuzemenu verschijnt, klikt u opNaam wijzigen en wijzigt u de extensie in DOC of DOCX om het document in Microsoft Word weer te geven. Als u Word 2007 of hoger hebt, is de documentextensie DOCX. Voor oudere versies van Word vóór 2007 kunt u de extensie wijzigen in DOC. Druk op Enter en open het document in Microsoft Word.
Dit artikel gaat over de bestandsextensie BAK en is vertaald naar het Frans.
Bedankt voor je antwoorden, ik heb het gevonden, maar als ik het op draftsight open, vind ik het leeg
Heeft u de extensie van uw bestand gewijzigd?
lees het artikel dat ik heb gepost bij mijn vorige antwoord
Ja, ik heb het gevonden in de vorm van een bak, er staat goed dat het 140 kb is, ik converteer het naar DWG of DXF , maar om het op draftsight te openen, zelfs op autocad, wil het niet dat het zegt: onjuist tekenformaat, een computerwetenschapper vertelde me dat het bestand was beschadigd door Windows
De oplossing was er
;-)......................................... Nou en heel jammer dat Windaude het takje in dit bestand heeft gezet
@+ ;-)
Hallo
Zie je bak-bestand in de post, het overkomt me vaak en ik open het met mijn programmeersoftware en daar werkt het...
Hallo, voor het geval dat, probeer de functie onder Autocad (als het 2014 is) "herstellen" wanneer het werkt
Vriendelijke groeten
sans_titre.png
Hallo
Is dat gelukt?