Herstel van aangepaste bestandseigenschappen naar Excel

Hallo;

Smartproperties biedt via het tabblad "eigenschap van de samenvatting"  aan om de waarde van een variabele rechtstreeks in te voeren in het tabblad eigenschap/aangepast van een bestand (hier een slddrw).

Hoe, en in VBA, kan ik de waarde van de variabele "REVISIE" uit het bestand (niet geopend) halen om het in een Excel-tabel in te voeren?

Kunt u het niet doen met het hulpprogramma SmartBOM en vervolgens het resultaat exporteren naar Excel?

2 likes
Hallo Het is mogelijk om toegang te krijgen tot alle geavanceerde eigenschappen (tabblad Samenvatting) met behulp van de bibliotheek "Microsoft Shell Controls and Automation", zie hier: http://silkyroad.developpez.com/VBA/ProprietesClasseurs/#LIV-C Ik ben er echter niet zeker van dat dit alle geavanceerde eigenschappen van een SolidWorks-bestand ophaalt. In dit geval en als je de MyCAD-hulpprogramma's hebt, raad ik je aan om BatchProperties te gebruiken, waarmee je alle eigenschappen (van alle bestanden in een map bijvoorbeeld) naar een Excel-bestand kunt exporteren. Zie in de help, "Een lijst met eigenschappen opslaan en lezen": "[U kunt] de lijst met eigenschappen opslaan door een bestand in Excel-formaat te genereren."

Dank je wel Flegendre;

Ik gebruik SmartBom al voor mijn klassieke stuklijsten en het beheer van mijn MEP-fiches, in dit geval geen problemen.

Mijn verzoek is om een ander Excel-project van bestandstelling van MEP+dwg+pdf om hun bestaan te verifiëren of niet (Zie:http://www.lynkoa.com/forum/3d/quelle-mise-en-plan-reste-faire-0?page=0#answer-496652)

SmartBom voldoet niet aan mijn verwachtingen op dit gebied.

1 like

.PL;

Bedankt voor het antwoord, ik had dit model al geprobeerd, en het haalt niet alle eigenschappen op en ik kan niet alleen de namen identificeren van degenen die ik wil importeren.

1 like

Hallo

Sterker nog, wat wil je doen?

Een map of map scannen en bestaande documenten weergeven door hun eigenschappen op te halen?

Edit: Probeer axemble's Excel PilotAssembly werkboek.

Herinnering;

Ja, dat is een beetje zo;

Ik heb een Excel-macro gemaakt die een directory scant op EP-leden die zijn gekoppeld aan mijn onderdelen/samenstellingen (als die bestaan).

(zie link naar vorig bericht)

Deze macro controleert ook of er kopieën van deze Europarlementariërs in dwg en PDF zijn

Mijn PDF- en DWG-bestanden bevatten de huidige hint wanneer ze in hun naam zijn opgeslagen.

Wat ik wil, is de laatste index van mijn Europarlementariër kunnen vergelijken met die van mijn pdf- en DWG-documenten om te controleren of mijn bestanden up-to-date zijn.

1 like

Ik zie niet echt in wat "PilotAssembly" op dit niveau kan brengen.

1 like

PilotAssembly haalt de eigenschappen op zoals u dat wilt. Nee?

Hoe kunt u uw revisie-eigenschap op een pdf- of dwg-bestand ophalen om deze te vergelijken met die van uw slddrw-bestand?

Herinnering;

Ik gebruik het hulpprogramma BatchConverter om mijn Europarlementariërs op te slaan in dwg en pdf.

Met dit hulpprogramma kunt u de naam van het slddrw-bestand samenvoegen met een eigenschap:

mijn tekening heet bijvoorbeeld George.slddrw en staat op index B

dus mijn *.dwg zal George_(B).dwg

-> exportoptie, voeg laatste tekens toe =_(<And><SW:Revision><And>)

Aan de andere kant komt PilotAssembly, zoals de naam al doet vermoeden, alleen tussenbeide op open vergaderingen, terwijl ik op zoek ben naar gesloten Europarlementariërs.

1 like
Dus sorry, ik denk niet dat er een oplossing is met Excel of VBA. Batchproperties die ik in mijn eerste link heb voorgesteld, is volgens mij de enige oplossing.

Smartbom kan stuklijsten voor u maken, maar kan ook bestanden in een map plaatsen.

1 like

Oef, het was niet gemakkelijk, maar ik ben erin geslaagd mijn probleem op te lossen en zonder de Axembles-tools te doorlopen (die elk jaar slechter en slechter worden...)

1 like

Hallo Maclane,

Hoe heb je je probleem opgelost?

Ik moet ook de eigenschappen van bovenliggende/onderliggende bestanden ophalen om een bestandsnaam samen te voegen, maar zonder dat de bestanden worden geopend of gewijzigd (revisie-index).

Bedankt voor je feedback