Het ophalen van de eigenschappen van een gelast constructielichaam op een vliegtuig

Hallo weer rbessonnet,
Dus als u de eigenschappen van uw lijst met gelaste onderdelen wilt ophalen, selecteer dan uw stuklijst en u slaat deze op in Excel, hetzij in MEP of 3D, het zou het moeten doen ...
@+.
AR.

Hallo

Inderdaad, heb het verzoek verkeerd begrepen.
Het is dus mogelijk om de eigenschappen van het lichaam te herstellen.
Link de notitie gewoon als volgt:
image
En vervolgens de verschillende gewenste eigenschappen te herstellen.
Als u bijvoorbeeld de tekst bewerkt, wordt de toewijzing als volgt gedaan: $PRPWLD:" Prop "

5 likes

Cyril, ik kan inderdaad een annotatie koppelen aan deze eigenschap! Dus ik moet mijn gesoldeerde build-body invoegen en vervolgens een annotatie maken en de eigenschap gaan ophalen of handmatig schrijven.

Ik vraag misschien te veel, maar ik kan deze woning natuurlijk alleen plaatsen als een deel van de gelaste constructie al in het plan is ingevoegd. Maar wat als ik dit wil integreren in mijn lege basiskaart (documentsjabloon) wanneer ik een bestand > nieuw maak en een nieuwe tekening maak?

Het is in ieder geval al een goed begin en het beperkt de schade als ik de eigenschappen van een onderdeel moet veranderen terwijl ik het midden in het tekenen ben.

Er is de mogelijkheid om dit soort annotaties op te slaan als favorieten of zelfs als annotatiebibliotheek.
Net als een stuk van een bibliotheek, sleept u vervolgens uw annotatie vanuit het rechterdeelvenster (ontwerpbibliotheek) naar uw plan.
Methode:
Maak uw aantekening, selecteer deze, klik vervolgens op 1 om de stijl te maken en deze een naam te geven, en klik vervolgens op 2 om deze op te slaan in de ontwerpbibliotheek.
image

Andere onderwerpen voor annotaties:
Voorbeeld hier:

Zie dit onderwerp voor de methode:

Of deze video:

3 likes

Naam MEP-onderdeel
'In het 3D-gedeelte / Lijst van gelaste onderdelen / klik met de rechtermuisknop op eigenschappen: Vul de beschrijving in " PERSOONLIJK "
"Actualisering van de lijst van gelaste onderdelen
'Klik in een plan voor gelaste onderdelen op het onderdeel dat een naam moet krijgen
'Start de macro om uw naam te laten schrijven

Sub main()
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim myNote As Object
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2

Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc

If swModel.GetType <> 3 Then Exit Sub '1 = pièce, 2 = assemblage, 3 = plan
Set myNote = swModel.InsertNote("$PRPWLD:""QUANTITY""x $PRPWLD:""PERSO""") 'Si pièce renommée en PERSO
Set myAnnotation = myNote.GetAnnotation()
longstatus = myAnnotation.SetLeader3(swLeaderStyle_e.swBENT, 0, True, False, False, False)

End Sub
2 likes

Ik wist niet dat je dat kon doen. Bedankt voor de tips, het zal erg nuttig voor mij zijn :slight_smile:

1 like

@rbessonnet
Meilleur_Reponse2

3 likes

Persoonlijk ben ik benieuwd naar het gegeven voorbeeld, hoe de bestandsstructuur is?

" Uitgerust " assemblage - tekening Assembly
⊦ Mechanisch gelast onderdeel - tekening Mechanisch gelast onderdeel
⊦ Catalogus deel
⊦ enz.

Zoals je al zei:

U had het ook over de carrosserieën van uw gelaste mechanische onderdeel?
Heeft u eindelijk een enkel tekenbestand, multi-sheet, dat verwijst naar de assemblage en het mechanisch gelaste onderdeel?

1 like

Kortom, mijn gelaste constructiecarrosserieën en assemblages staan op een enkel planbestand met verschillende vellen om alles op te splitsen.

Mijn " uitgeruste " assemblage bestaat uit een " mechanisch gelast" assemblage en andere onderdelen (zoals schroeven).

En de " Mechanisch gelaste " assemblage bevat gelaste onderdelen uit mijn bibliotheek + een gelast constructiestuk (gelaste multibody).

Hallo

Ik denk dat er een limiet is aan het vermogen om eigenschappen te herstellen in " automatisch " volgens de gelaste carrosserieën. Als u bijvoorbeeld een carrosserie van uw gelaste monteur in een pagina plaatst (voor de gedetailleerde maatvoering), kunt u de massa ervan niet met de auto recupereren. U moet een notitie doornemen die wordt bijgevoegd.
In mijn omgeving maken onze klanten die sterke koppelingen maken met hun ERP hun mechanisch gelaste samenstellingen. Geen monteurs gelast in multi-corps. Dit duurt langer om te ontwerpen, maar is efficiënter vanuit een ERP-perspectief.

Voor de massa is er een manier (per macro) om rond te komen:

2 likes

Inderdaad, voor onze overstap naar Solidworks in 2022 maakten we geen gebruik van een gelaste constructiemodule. Ik wilde het experiment nog steeds uitproberen op een van onze projecten om te zien wat de software in petto had. Tegenwoordig, zelfs als we veel tijd besparen in 3D met de multi-body gelaste constructie, is het een hel om in 2D te beheren (om nog maar te zwijgen van de bugs en de software-optimalisatie die... gevaarlijk). Onze interne structuur is gemaakt voor de assemblage van onderdelen, en ik denk dat we, nu we de prijs hebben betaald, bij de geassembleerde onderdelen zullen blijven.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

1 like

Hallo
Over het MEP bij het invoegen van de mechanische nomenclatuur:

• Schakel het selectievakje Regels op kamerniveau overvloeien in.
    Hiermee wordt het deel uit de nomenclatuur verwijderd, alleen de lichamen blijven over
1 like

Dank u voor uw antwoord. Ik wilde alleen maar iets toevoegen aan uw opmerking tussen haakjes over de bugs en de optimalisatie van de software. Voor bugs ben ik net als jij (met het idee dat er elk jaar aanzienlijke kosten zijn...), maar ik vind dat er geen blokkers zijn. Voor de gevaarlijke optimalisatie daarentegen ben ik het niet eens. Wanneer je een goede training hebt gehad, beheers je dit onderdeel goed en krijg je iets heel corrects. Tussen de aanpassingsmogelijkheden en de beschikbare opties kunt u gepersonaliseerde configuraties krijgen. Als + je 3D-muizen gebruikt, is het nog beter.

1 like

Hallo
Bedankt voor uw informatie. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je de massa's van de lichamen in de lijst met gelaste onderdelen kunt krijgen zonder een macro te doorlopen.
Wat ontbreekt is in het geval dat je een pagina maakt van de tekening van het gelaste mechaniek en vervolgens de detaillering van elke carrosserie op aparte pagina's (1 pagina per carrosserie).
In deze gevallen kan de massa van het lichaam niet automatisch in de patroon worden teruggewonnen. U moet een bijgevoegde notitie maken. Terwijl als ik mijn monteur in de assemblage las, ik de massa van een carrosserie in een cartridge in een auto kan terugwinnen.
Ook iets dat ontbreekt in multi-body mechanisch gelast, het is een mogelijkheid door mycads tools om in step3D elk lichaam te exporteren. We besteden onze productie uit voor alles wat met lasersnijden en buigen te maken heeft, onze leveranciers gebruiken nu 3D. De plannen zijn alleen voor informatieve doeleinden. De ongevouwen doen we niet meer zelf. De software van onze leveranciers zorgt daarvoor. Maar ze moeten de lichamen scheiden als ze de RWZI's bergen.
Ik weet dat Visiativ eraan werkt omdat ze er verzoeken over hebben gehad.
We weten hoe we het moeten doen voor 2D DXF-exports.

Hallo Stephane_WEY,

Nou ja, het is mogelijk om de massa van de gelaste onderdelen te genereren... (Het is mijn tutorial :stuck_out_tongue_winking_eye:)=>https://mycad.visiativ.com/contenu/ajout-la-masse-pour-chaque-corps-dun-mécanosoudé-dans-sa-liste-de-piéces-soudées-sur-sw2022-?tuto
@+.
AR

1 like

Dank u voor dit document.
Ja, ik wist dat je missen in de nomenclatuur kunt weergeven.
Wat ik heb uitgelegd is een beetje anders: als je een detailtekening maakt van een van de lichamen die op een enkele pagina zijn gelast, dan kun je de massa van het lichaam alleen niet automatisch ophalen.
SW haalt de parameter voor lichaamsgewicht niet op. De tijdelijke oplossing is om een notitie te maken die u aan de hoofdtekst toevoegt en u kunt de massa-informatie ophalen.
Of, en dit is wat we doen, ik verberg de massalijn van de cartridges van de gedetailleerde lichamen en ik voeg de massalijn toe aan de lijst van gelaste lichamen op mijn eerste pagina van het plan.

1 like

Hallo!! Stephane_Wey,

Nou, voor ons werkt het met SW2022SP4=>

???
@+.
AR.

1 like

OK. Dat ga ik nader bekijken.
Maar we beschrijven de lichamen op aparte pagina's. In uw geval begrijp ik dat u de carrosserieën detailleert op uw overzichtspagina waarin de lijst met gelaste onderdelen staat.
In ieder geval, bedankt voor het delen.

1 like

Anders, als u mycadtools heeft, voert de applicatie CuttingOptimisation de uitsplitsing van de doorvoersnelheid per stuk uit, naast de instelling en de berekening van de behoefte

1 like