Hoi allemaal
Ik ben in het proces van het opzetten van solidworks, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om automatisch de naam van de ontwerper op te halen (Via uilsateur venster bijvoorbeeld) Momenteel wanneer ik de auteur eigenschap verschijnt niets.
SW2016 Premium-versie
Dank u voor uw antwoorden
Hallo
Ik heb mijn pc nog niet aangezet, maar als je eigenaar zet, zou het moeten werken... We hebben onszelf deze informatie opgedrongen aan de Europarlementariërs, iedereen heeft lokaal zijn eigen achtergrondplannen Zo wordt het automatisch ingevuld bij het maken ervan en vullen we alleen handmatig de auteur van een wijziging in...
1 like
Zie mijn tutorials over eigenschappen:
http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_168.html
En gebruik een eigenschappenformulier met de namen van alle cartoonisten in de lijst
3 likes
Hallo
Persoonlijk gebruik ik aangepaste eigenschappen, er is een editor waarmee je een gemakkelijk configureerbaar formulier kunt hebben. Hiermee kun je kiezen welke informatie automatisch wordt ingesteld en welke je wilt kiezen uit een lijst, selectievakjes en je hebt zelfs een kalender voor de datum.
1 like
Bedankt voor je antwoorden, bedankt aan ac cobra 427 voor zijn oplossing, maar het doel is dat we allemaal dezelfde basiskaart en hetzelfde deelmodel hebben voor de hele BE. Voor de feedback van alain ERP en a.leblanc, ik heb deze oplossingen al verkend met de gepresonaliseerde eigenschappen + eigenschappeneditor die de invoer gebruiksvriendelijker maakt, op dit formulier is er een "functie" [SW-Author]" alleen wanneer ik deze eigenschap invoer, heb ik geen feedback, Ik denk dat er voor elke PC (1 gebruiker/PC) een veld is dat men moet invullen zodat de naam van de cartoonist automatisch in de Europarlementariër valt. Het doel is om keuzelijsten te vermijden en zo min mogelijk te hoeven typen en klikken.
Een korte overstap naar EPDM (plan echter het licentiebudget en de tijd die nodig is voor de configuratie) en dat is alles :-)
Je krijgt de naam van de maker, de verificateur, de goedkeurder, de kapitein .... in uw tekening met de datum van creatie / verificatie / goedkeuring ...
Hallo
Het lijkt mij dat de eigenschap [SW-Author] de Windows-eigenschap [Authors] noemt, wat niets te maken heeft met de naam van de pc of de gebruiker, het is degene die over het algemeen wordt gebruikt voor bijvoorbeeld muziekbestanden. De Windows-eigenschap die u zoekt is [Computer] of [Eigenaar], maar die voor zover ik weet geen deel uitmaken van de eigenschappen die door SW kunnen worden hersteld (zie http://www.lynkoa.com/forum/3d/liste-de-proprietes).
Vriendelijke groeten
Goedenavond
De eigenschap auteur is een veld met bestandseigenschappen die met de hand moeten worden ingevoerd.
De enige die een automatische naam bevat, is de eigenschapslink 'SW-Laatst opgeslagen door'. Aan de andere kant neemt het de naam van login aan, dus laten we eens kijken of deze overeenkomt met de behoefte.
Daarna is er de mogelijkheid om een kleine vba-macro te bieden die de verbindingsnaam omzet in een volledige naam. U moet de Windows-omgevingsvariabelen gebruiken.
Public Function UserName()
UserName = Environ$("UserName")
For j = 0 To Ubound(sFullname)
If UserName = sUsername(j) Then
UserName = sFullName(j)
End If
Next j
End Function
Sub USerList()
sFullName(0) = "xxx": sFullName(1) = "yyy": sFullName(2) = "zzz"
sUsername(0) = "userxxx": sUsername(1) = "useryyy": sUsername(2) = "userzzz"
End Sub
Sub main()
Call USerList
'Ecrire le reste du code
End Sub
1 like
Wees voorzichtig, de eigenschap "SW-Last Saved By" retourneert, zoals de naam al doet vermoeden, de login van de laatste persoon die het bestand heeft opgeslagen, wat niet noodzakelijkerwijs de maker van het bestand is, vooral niet tijdens een revisie.
Vriendelijke groeten
1 like
1. AUTOMATISCH: Zoals hierboven gezegd, als je EPDM hebt, kun je het doen (zo werken we)
2. AUTOMATISCH: Als u MyCADService heeft, kunt u dat ook doen (door de Windows-gebruikersnaam automatisch op te halen)
3. HANDLEIDING: Zoals hierboven vermeld, met behulp van een VBA-macro
4. HANDLEIDING: Ook zoals hierboven vermeld, heb een lijst in de eigenschappen aangepast met de lijst van tekenaars.
5. HANDLEIDING: Gebruikersnaam handmatig invullen (niet geweldig)
Ik heb gerangschikt wat ik vind, van de meest praktische tot de minst praktische. (Daarna is het zeker dat als je geen EPDM en MyCADService hebt, het vervelender is.
Maar ik ben nog steeds van mening dat dit een eigenschap is die een basis mist voor SolidWorks.
2 likes
Het enige dat ik heb gevonden dat automatisch werkt, is de laatste opname door:
$PRP:"SW-Laatst bewaard door"