mattt
26 mei 2014 om 08:39
1
Hallo
Ik wil een zeer gedetailleerd 3D-bas-reliëf herstellen, in stl-formaat, met catia. Ik gebruik een snelle oppervlaktereconstructie en vervolgens automatisch oppervlak, maar het resultaat is zeer bij benadering en ik kan de details van het bas-reliëf niet behouden. Heeft u een oplossing om dit te verhelpen? Nog een CATIA-tool of een parameteroptimalisatie? (Ik heb de parameters al vele malen gewijzigd zonder interessante resultaten).
Bedankt
Matthew
Hallo.
HA1 (genezingsassistent kan u helpen bij het corrigeren van oppervlakken)
Als je Stl afkomstig is van een puntenwolk (en die heb je!) DSE om het gaas voor te bereiden.
Het is immers beter om, waar mogelijk, opnieuw te ontwerpen in plaats van het resultaat van een stl te gebruiken.
Ik kan je niet meer helpen, ik heb deze modules niet beschikbaar.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Stl is het formaat dat wordt gebruikt voor stereolithografie
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier_de_st%C3%A9r%C3%A9olithographie .
Probeer met andere formaten te werken, zoals iges voor oppervlak en oppervlak of volumestap
mattt
26 mei 2014 om 15:24
5
Hier is het, bedankt voor je hulp Frederic
pommedepin2.stl
Hallo Mathieu,
.stl is schoon qua structuur en fouten, manifolds, etc.
Aan de andere kant is het allemaal Ch'ti ^^
Heb je rare gaten??
Dus ik knip het gebied en ik kom bij een bestand:
183.230 steken => 364.728 driehoeken
0,841 x 0,998 x 0,05
Ik ben begonnen met een reconstructie, ik wacht op een resultaat en ik zie je weer
@++
stl.png
Hallo
Ik ga de spelbreker spelen maar ik denk niet dat het resultaat bruikbaar is (300 Mega) voor 1mm2.
Matt, je moet een schaal PB op je setl hebben.
Wat is het doel!! Omdat dit soort oppervlak duur is om te bewerken.
Hallo weer,
Bij het importeren van een .stl in CATIA heb je de keuze uit schaalgroottes en ik koos voor 1.
De schaal wordt vastgelegd door het opnamesysteem.
Dan realiseren we ons dat er defecten zijn aan het scanresultaat
terwijl ik al geknipt heb om de defecten zoveel mogelijk te beperken
De grootte is gerelateerd aan de nauwkeurigheid van de scan die ik heb + 99%
Voor mij zal het nodig zijn om het oppervlak opnieuw over te steken zodra de beste beschermingszone is gedefinieerd.