Ik zou ideeën nodig hebben voor een onderwerp: ik moet de coördinaten ophalen van punten op een curve (snijpunt van 2 vlakken). Deze punten zouden ongeveer vijftig zijn op deze curve. Deze coördinaten moeten voor het leesgemak in een tabel voorkomen, niet als afmetingen op het plan.
Mijn doel is om te kijken of er een methode is die snel genoeg is en handmatige interventies beperkt.
Op dit moment was ik van plan om punten (referentiegeometrieën) in te voegen met behulp van de optie "meerdere referentiepunten" en vervolgens "gelijkmatig te verdelen". Daar heb ik mijn punten maar ik zie niet hoe ik hun coördinaten in een tabel kan achterhalen, een beetje zoals een boortafel maar dan met de 3 richtingen voor de maatvoering.
Hier te vinden https://forum.solidworks.com/thread/60386:
De macro "Haal de coördinaten van alle schetspunten op in een tekening" die alle schetspunten in een tekeningaanzicht selecteert en hun XYZ-coördinaten afdrukt naar het directe venster.
Goed... Ik heb de macro geprobeerd, maar je moet de feiten onder ogen zien, je hebt er een minimum aan kennis in nodig... Als ik hardloop, vertelt het me "compilatiefout. Door de gebruiker gedefinieerd type niet gedefinieerd" en geeft de regel Dim xlApp aan als Excel.Application.
Wat moet ik doen of, beter, zou er een manier zijn om de macro direct uitvoerbaar te hebben?
Voor de IGES heb ik geprobeerd op een onderdeel met alleen referentiepunten en het converteert ze niet.
Ik heb de macro niet getest, maar als ik van Mookymook kom, moet het de moeite waard zijn Anders, om terug te komen op de oplossing van een IGES-export, had ik niet gespecificeerd, maar je moet natuurlijk de punten op SW maken. Dan moet de optie curven/punten exporteren aangevinkt worden in de IGES export. Vervolgens worden de X,Y,Z van de punten geïdentificeerd door een 106 aan het begin van de lijn in de IGES. De rest (d.w.z. 90% van het bestand) moet je dus negeren. De schoonmaak kan + eenvoudig op Excel. En voor precisie zijn er 8-10 cijfers achter de komma voor elke coördinaat, dus het moet nauwkeurig zijn.
PS;
Het kennen van de auteurs in verschillende FOFO
Lange tijd leek het moeilijk te geloven dat het niet werkt
Ik heb dat antwoord goed gelezen. En als je wat dieper graaft, is het niet code 106 maar 116, en het duidt de schetspunten aan en niet de referentiegeometriepunten (uiteraard niet importeerbaar). Je moet dus een 3D-schets tekenen met schetspunten op de geometriepunten. Maar het is niet slecht... dankzij GT22.
Om te zien of iemand me kan helpen met de macro ... syouplai...