De berekende cel ophalen uit een tabel in een aangepaste eigenschap

Hallo

Ik wil de waarde van een cel die ik in een tabel heb berekend, ophalen uit een aangepaste eigenschap.

bijv. "MAWP (MPa)" wordt berekend ten opzichte van "MAWP (barg)", wat al een aangepaste eigenschap is.

In feite zou ik in hetzelfde document de MAWP in verschillende eenheden (x4) moeten kunnen weergeven.

Ik heb een formulier gemaakt om de waarde in barg in te voeren en ik wilde in staat zijn om een soort automatische conversie uit te voeren.

capture.jpg

Als het alleen is om een tabel te maken, denk ik dat het mogelijk is om een formule in de tabel te zetten (zoals XL).

Hallo

Nee, het is niet om een tafel te maken maar een notitie. Ik wil in mijn notitie opvragen wat ik in de tabelcel heb berekend.

Om preciezer te zijn, de werkplaats werkt met dit plan en we werken met bargs. Afgezien hiervan wordt dit plan ook gebruikt om de buitenlandse autoriteiten zover te krijgen dat ze de apparaten die we produceren goedkeuren en zij (de autoriteiten) werken met andere eenheden dan de barg.

Hallo

Zoals Stefbeno zegt,

Wat je de "noot" noemt, is het schilderij dat we in je beeld zien?

Zo ja, waarom zou je dan een extern Excel-bestand gebruiken als je formules ook direct in SolidWorks kunt opnemen? (bijv. door een variabele in de vergelijkingen te maken)

U kunt bijvoorbeeld een relatie maken voor MAWP (MPa) van het type => "MAWP (MPa) = "X" x "MAWP (barg)

Hallo

We hebben elkaar verkeerd begrepen, mijn excuses. Ik heb in solidworks een "General Table" gemaakt (dit is de afbeelding die ik heb gelinkt) waarin ik de waarde van mijn aangepaste eigenschap in "barg" ophaal, en dankzij de formule doe ik mijn conversies in de aangrenzende cellen, dit alles nog steeds in solidworks (2013 ter informatie).

Ik wil graag in een notitie (bijgevoegde opname) de waarde ophalen die ik zojuist heb berekend.

capture.jpg
1 like

Ahhh ja inderdaad ik had het verkeerd begrepen:)

Stefbeno stelde gisteren een soortgelijke vraag: 

http://www.lynkoa.com/forum/cao/mecano-soude-annotation

Misschien heb je er iets aan

2 likes

Misschien niet zo eenvoudig, ik heb het net geprobeerd en wanneer ik op het tabelvak klik om het aan het cijfer te koppelen, stopt het met het bewerken van het cijfer (zoals wanneer je klikt om het cijfer te valideren).

Voorlopig kan het inderdaad zijn dat u de variabelen moet doorlopen die zijn berekend in het paneel "vergelijkingen" van de kamer, maar u verliest de link met de tabel.

1 like

Dus dan, volgens de tests die ik zojuist heb gedaan en als de volgende informatie correct is:

MAWP (MPa); MAWP (Barg), enz... zijn aangepaste eigenschappen

Bij het maken van de notitie moet je dus op het tabblad "Tekstformaat" klikken en vervolgens op "Link naar eigenschap"

Vervolgens "Model in de weergave die is opgegeven in Bladeigenschappen" -> Klik op Bestandseigenschappen 

Kies eigenschap is ga naar het vervolgkeuzemenu om de aangepaste eigenschap te selecteren:

De link moet op deze manier worden gelegd

4 likes

Het is geen probleem.

Het probleem is hoe je van de algemene tabel naar de persoonlijke eigenschappen kunt gaan.

Hoe ik een persoonlijke eigenschap creëer. die de berekening ophaalt die ik in de tabel heb gemaakt.

1 like

Vergelijking -> variabelen

Variabelen -> Custom Prop

Persoonlijk prop -> bord

-> opmerking

4 likes

Het lijkt mij dat je geen globale variabele in een tekening kunt maken.

En om Stefbeno compleet te maken:

Dubbelklik in het tabelvak -> Koppelingseigenschap 

Het tabelvak geeft bijvoorbeeld duidelijk de aangepaste eigenschap aan die door een variabele is gemaakt. Variabele die kan worden aangedreven door een andere variabele!

[bewerken] De variabele moet in de ruimte worden aangemaakt

[bewerken] De afbeelding toevoegen om de tabel aan de eigenschap te koppelen:

4 likes

Inderdaad, ze moeten in de kamer worden gemaakt

Ook om aan anderen uit te leggen hoe je dit soort relaties kunt maken door middel van variabelen:

conversion.jpg
3 likes

Het spijt me, maar het heeft geen interesse voor mij om deze variabele in mijn model te maken.

De MAWP-eigenschap is in mijn geval alleen belangrijk voor de weergave in de MEP.

Ik heb al 254 globale variabelen in mijn model om alle onderdelen die eraan gekoppeld zijn te kunnen controleren.

Nou, in dit geval kun je ook een lege kamer maken door deze 3 variabelen op te nemen, maar hey, het is niet per se heel schoon....

Of maak de aangepaste eigenschappen in de tekening aan door "Bestand" -> "Eigenschappen" en koppel ze aan de tabel:

tableau_prop_perso.jpg
1 like

[dupliceren]

Hoe je ze koppelt aan de schilderijen.

Laten we het eens worden in de richting van de tabel in de richting van de eigenschappen.

Tenzij je weet hoe je een vergelijking in de eigenschappen moet integreren.

Ik weet hoe ik ze moet samenvoegen, maar is het mogelijk om ze samen te voegen?

Dit bespaart me het maken van  deze tabel.