De berekende cel ophalen uit een tabel in een aangepaste eigenschap

"Laten we het eens worden in de richting van de tafel in de richting van de eigendommen."

Dus daar, voor mij is het onmogelijk, je moet ergens een variabele aangeven om het te kunnen koppelen!

1 like

"Tenzij je weet hoe je een vergelijking in eigenschappen moet integreren.

Ik weet hoe ik ze moet samenvoegen, maar is het mogelijk om ze samen te voegen?"

Kun je iets meer uitleggen?

Hier is een voorbeeld

capture.jpg
1 like

Bedoel je: "Maak een vergelijking met aangepaste eigenschappen?"

[EDIT] Ik had je bericht niet gezien

Dus ja absoluut, in mijn vorige voorbeeld:

Ik heb wel een relatie tussen de eigenschappen, hier wordt "MAWP_barg" / 10 = "MAWP_MPa", de waarde 2,17 wordt via deze formule berekend

[bewerken] Dankzij deze formule hoeft u dus alleen de waarde van "MAWP_barg" te bepalen, zodat de waarde van "MAWP_MPa wordt bijgewerkt

1 like

Behalve dat je hier een globale variabele doorloopt, wat ik niet kan doen met betrekking tot mijn assemblagemodel. Ik moet op het niveau van de Europarlementariër blijven.

2 likes

Precies, ik had alles door elkaar gehaald...

Dus voor mij, als je geen variabelen in je kamer wilt toevoegen, afgezien van het integreren van globale variabelen in een lege kamer... Ik ben aan het drogen

1 like

Ik doe onderzoek om door een macro te gaan. Het is een grappig probleem  :-)

En we willen dat uw macro in het bestand van deze vraag om degenen te helpen die dezelfde vraag hebben als u:)

1 like

Ik heb geprobeerd mee te lezen, maar ik begrijp niet wat mij ervan weerhoudt om ze in de vergadering op te nemen, maar ze alleen in de ?!?? van het Europees Parlement te tonen   Ik moet ergens een aflevering gemist hebben...

1 like

@opiep27 "Het spijt me, maar het heeft geen interesse voor mij om deze variabele in mijn model te maken.

De MAWP-eigenschap is in mijn geval alleen belangrijk voor de weergave in de MEP.

Ik heb al 254 globale variabelen in mijn model om alle onderdelen die eraan gekoppeld zijn te kunnen controleren."

1 like

@opiep27 en "Behalve dat je hier een globale variabele doorloopt, wat ik niet kan doen met betrekking tot mijn assemblagemodel. Ik moet op het niveau van de Europarlementariër blijven."

1 like

Ik wist niet dat het aantal variabelen beperkt was.

Wat betreft het belang om het in het sjabloon te maken: er is er misschien geen, behalve om het later in het lid weer te geven....

1 like

Er is geen limiet aan het aantal variabelen, hij wil er gewoon niet meer maken (ik geef toe dat ik ervoor zou hebben gekozen om er een paar te maken, maar ik weet niet genoeg over deze problemen :) )

2 likes

Hoi allemaal

Allereerst bedankt voor je aandacht voor mijn probleem.

Om je te verlichten, kopieer ik de screenshot van mijn model.

Het bedrijf waar ik werk produceert warmtewisselaars met een hoge capaciteit. Op dit moment gebruiken we Autocad om de plannen te maken, maar we hebben een sterke dynamiek om naar 3D te gaan. Daarom leid ik een project om een parametrisch model te maken voor een categorie van onze knooppunten.

De opdrachtgever van dit project (de ontwerpers) moet in het assemblagedeel al een hele grote hoeveelheid gegevens invullen die ik ze laat invullen via een excel sheet die vervolgens in de assemblage wordt geschreven. Deze fiche is tijdelijk om de IT-afdeling de tijd te geven om een brug te slaan tussen onze rekentools en solidworks. Het uiteindelijke doel is dat de "klant de vergadering niet hoeft binnen te gaan en dat hij op het niveau van de Europarlementariër blijft.

Ik hoop dat ik uw vragen gedeeltelijk heb beantwoord.

capture.jpg
1 like

Oh ja, het is duidelijker :)!

Dus zo niet, dan is het misschien mogelijk om de aangepaste eigenschapsformulieren te gebruiken die beschikbaar zijn bij tekeningen. Dit zal u toelaten om een gebruiksvriendelijke interface voor uw klanten te hebben.

Aan de andere kant lijkt het mij opnieuw dat wiskundige formules tussen aangepaste eigenschappen onmogelijk zijn.

1 like

Dus je zei eerder:

"Ik heb in solidworks een "General Table" gemaakt (dat is de afbeelding die ik heb gelinkt) waarin ik de waarde van mijn aangepaste eigenschap in "barg" ophaal, en dankzij de formule doe ik mijn conversies in de aangrenzende cellen, dit alles nog steeds in solidworks (2013 ter info)."

De opdrachtgever van dit project (de ontwerpers) zijn dus degenen die de gegevens invoeren in de assemblage.

De MAWP-waarde (barg) wordt ingevuld door wie? 

De eindklant moet, als ik het goed begrepen heb, alleen toegang hebben tot het plan met de gegevens uit het MAWP

En de LUT is momenteel handmatig?

Ik had het al mogelijk gemaakt om een formulier te maken om het plan gemakkelijk te kunnen wijzigen (Capture).

Op dit moment is het de ontwerper die het op het niveau van de Europarlementariërs informeert.

Op dit moment ben ik zover dat de ontwerper de assemblage niet meer hoeft in te voeren om een gegeven in te voeren, in het slechtste geval om een optie te verbergen (een bedrijfsplaatje bijvoorbeeld). Alles gebeurt vanuit de MEP en het Excel-formulier voor de gegevens (2e vastlegging).

capture.jpg
1 like