Hallo
In een statische simulatie, in de parameters, moet ik de waarde van de massa van het object ophalen. In de globale variabelen is er niets, ik heb "SW-Mass" geprobeerd, maar het werkt niet.
Bedankt
Hallo
In een statische simulatie, in de parameters, moet ik de waarde van de massa van het object ophalen. In de globale variabelen is er niets, ik heb "SW-Mass" geprobeerd, maar het werkt niet.
Bedankt
In feite verschijnen alleen de vaste globale variabelen, niet die welke het resultaat is van een formule!! Daar hebben wij geen last van!!
Hallo
Aangezien u zich in een statische simulatie bevindt, wat heeft het dan voor zin om deze waarde te herstellen.
Merk op dat u op elk moment de waarde van de totale massa van het onderdeel of de samenstellingen hebt.
In het tabblad "evalueren" heb je een massa-eigenschap die je al deze informatie geeft, op voorwaarde dat je materiaal in al je onderdelen hebt gestopt . Ik heb een pictogram in de bovenste band geplaatst (ziet eruit als een weegschaal) om sneller te gaan
Het geeft je ook het zwaartepunt.
Vriendelijke groeten
In feite is het erger dan dat, je kunt bijvoorbeeld een kracht niet parametriseren met een formule. Elke keer moet je de berekening in een hoek opnieuw doen en de waarden met de hand invoeren in de simulatie. Ik heb een onderdeel dat wordt ondersteund door een isostatische assemblage, maar waarbij de druk kan variëren van de ene steun tot de andere, dus de kracht op elke steun is een functie van het gewicht en de verdeling van de belasting is niet noodzakelijkerwijs (dit is het doel van de studie) gelijk verdeeld. Kortom, ik doe alles met de hand. Pfff
Simulatie gaat heel goed om met zwaartekracht als je dichtheid goed geïnformeerd is.
Er is ook een manier om een massa op afstand te plaatsen met stijve of flexibele connectoren (waardoor u hoeft te voorkomen dat u onderdelen tekent die u niet hoeft te berekenen: het verlicht uw gaas en contactbeheer).
Het is heel goed mogelijk om berekeningen uit te voeren op het belastingsniveau in Simulatie met formules en parameters. Dat kan handig zijn als je meerdere berekeningen achter elkaar doet met verschillende belastingswaarden.
In plaats van de waarde in cijfers in te voeren, klik je op het kleine pijltje naar beneden en 'koppel de waarde'. U kunt constanten invoeren (als u bijvoorbeeld dezelfde inspanning op 10 plaatsen hebt toegepast) of berekeningen uitvoeren tussen uw constanten. Het is duidelijk niet ideaal in termen van ergonomie (je moet beginnen met het invoeren van je variabelen in de tabel, valideren en vervolgens een waarde invoeren met behulp van een formule tussen de variabelen), maar het stelt je nog steeds in staat om dingen te doen. Het is niet zeker dat je alle wiskundige operatoren van de creatie kunt gebruiken (de hulp zou ze moeten opsommen, denk ik).
Hallo
Dit werkt niet, als je een waarde wilt binden, kun je dat alleen doen met een constante waarde, niet met een waarde die afhankelijk is van een formule! Hieronder zijn MTn en MTr afgeleid van een formule en komen ze niet voor in deze selectie.