Plaatwerkoppervlak ophalen in configuratiespecifieke eigenschappen

Ik weet niet of het mogelijk is om de eigenschappen van een onderdeellichaam weer te geven in een assemblagestuklijst.

Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing zou zijn om een notitie te maken zoals aan het begin van het bericht en deze notitie te koppelen aan een aangepaste eigenschap die u in uw nomenclatuur kunt ophalen.

1 like

Daarom heb ik oorspronkelijk geprobeerd deze eigenschap te vinden in de eigenschappen van mijn deel zonder een nomenclatuur te hoeven maken.

Wil je het oppervlak van de hele kamer of slechts aan één kant?? Omdat er in woningen de totale oppervlakte van de kamer is met alle openingen. Ik heb het handmatig gecontroleerd.

superficie.jpg

Ik heb het vlakke plaatwerkoppervlak nodig om mijn grondstofverbruik te bepalen.

Om deze waarde op te halen zonder een tabel te doorlopen, zijn er 2 oplossingen:

- de 1e is om via software van derden te gaan smartproperties (zoals hierboven vermeld) en smartproperties moet worden gelanceerd en haalt de waarde van u op wanneer u het start en maakt een eigenschap die u vervolgens kunt ophalen in een MEP of nomenclatuur...

Zie bijgevoegde afbeelding

- De 2e is om macro's door te nemen en te ontwikkelen, maar daarvoor kon ik je niet helpen.

smartproperties.png

Als je smartproperties hebt , moet je doen zoals @ sbadenis  of anders een notitie in de kamer maken en het resultaat handmatig overbrengen naar een aangepaste eigenschap die je kunt vinden in je stuklijsten. Het is echt zonde om een custom property niet te kunnen koppelen aan een rating terwijl het tegenovergestelde mogelijk is!!

Met de smart properties software wordt de waarde berekend telkens wanneer de software wordt gestart of de koppeling eenmaal wordt gemaakt en wordt de waarde automatisch bijgewerkt?

Nee, helaas, de smartproperties moeten worden geüpdatet. De eigenschap wordt geschreven op het moment dat de smartproperties wordt gelanceerd.

Dus om mijn snelheden up-to-date te hebben voordat ik een bedrijf start (lengte en breedte van plaatwerk), gebruik ik integratie die de smartproperties start op elk plaatwerkonderdeel in een assemblage of een directory.

Pijnlijk, maar op dit moment niet beter gevonden.