Het tekenpad ophalen

Hoi allemaal

Ik heb momenteel een macro die mijn solidworks-tekening opslaat in PDF, DXF en STEP, maar ik heb een klein probleem.

Soms komt de opnamelocatie niet overeen met het pad van mijn tekening.

Hoe herstel ik het pad van mijn tekening dat open is en forceer ik dat de bestanden daar worden opgeslagen?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

Hallo

Voordat u de macro uitvoert, doet u een opgeslagen onder  het SW-vlak in de juiste map. en voert vervolgens de macro uit.

Als het de macro is die ik ken, wordt deze standaard opgeslagen in de laatste map waar je een opname hebt gemaakt.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Dank u meester Obiwan Kenobi voor uw antwoord.

Ja, ik ken deze manipulatie, maar helaas denk ik er niet per se over na omdat ik vaak op meerdere bestanden tegelijk ben, daarom zou het een probleem voorkomen als het automatisch zou worden gedaan.

omdat ik denk dat het niet veel is als je er een beetje van weet (niet zoals ik)..  

Nogmaals bedankt voor je antwoord, maar vergeet niet "IK BEN JE VADER"

Bijgevoegd is de macro die ik momenteel gebruik.

pdf_dxf_et_step.swp
1 like

Hallo

Weet jij iets over VBA en API's?

SPathName = SwDraw.GetPathName 'haalt de naam en het volledige pad van het huidige document op
FileName2D = Right(SPathName, Len(SPathName) - InStrRev(SPathName, "\")) 'haalt de bestandsnaam op met de extensie
Dirname = Left$(SPathName, InStrRev(SPathName, "\")) 'Haalt het volledige pad op'

Goedenacht

Hallo

In je macro haal je al het pad van de map op met behulp van de variabele "Filepath", maar deze wordt niet gebruikt in de "saveas" functie, dus het is normaal dat het niet werkt zoals je wilt ... Bovendien worden bestandsnamen geconstrueerd met behulp van het "+"-teken, terwijl het beter is om het "&"-symbool te gebruiken om meerdere tekenreeksen samen te voegen...

En klein probleem in je macro, je gebruikt een "SendKeys "^{q}"" functie om de regeneratie te forceren, maar je moet voorzichtig zijn met dit soort commando's omdat het niet altijd het gewenste effect geeft, zie HIER, bijvoorbeeld voor mij ontgrendelt het het numerieke toetsenbord ...

Kortom, het spijt me te moeten aankondigen dat, vanuit mijn oogpunt, de beste oplossing zou zijn om deze macro te herschrijven ...

Vriendelijke groeten

Hallo 

Allereerst dank u voor uw antwoorden. 

Ja, ik denk dat het een goede oplossing zou zijn om het te herschrijven, maar helaas heb ik niet de nodige vaardigheden om dat te doen. Ik heb deze macro gemaakt door stukjes macro van het internet te halen en een beetje te knutselen. Maar ik weet er niet veel van, of het nu in VBA of API is om je vraag te beantwoorden Emmanuel.

En om de opslag in het herstelpad te forceren, kan ik niet vinden hoe ik dit moet doen. Kun je me alsjeblieft helpen.

Vriendelijke groeten.