Bladformaat ophalen

Hallo

Ik heb cartridges gemaakt in A4 horizontaal, A4 verticaal, A3 horizontaal formaat... In mijn titelblok geef ik de eigenschap SW formatsize weer. Voor de horizontale formaten, geen probleem, het zet me A4, A3...  Voor verticale formaten wordt echter "Aanpassen" weergegeven. En natuurlijk hetzelfde voor niet-standaard formaten die specifiek zijn voor mijn bedrijf. 

Is er in het eerste geval een manier om het juiste formaat te hebben, ongeacht de richting van het formaat (horizontaal of verticaal)

Indien mogelijk om formaattypen toe te voegen voor verschillende

Hallo

[BEWERKEN] Verwijdering voor off-topic [EINDE EDIT]

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt d.roger voor je antwoord, ik kan beide methoden niet laten werken. Wilt u dat ik een macro gebruik om het bladformaat in mijn deeleigenschap te plaatsen en naar deze eigenschap in het titelblok te verwijzen?

Er is geen eenvoudige manier om de naam van de laag in het titelblok te zetten (zie afbeelding)

cartouche.png

Hallo

Sorry, mijn eerste antwoord was off-topic.

Probeer uw tekst te verwijzen naar de eigenschap "SW-Sheet Format Size"

Vriendelijke groeten

1 like

Het is al het geval, dat is mijn probleem, het markeert voor horizontale formaten, maar niet verticaal of aangepast zoals er1200 (hoogte 900, lengte 1200)

In de <dossier_d installatiemap>\ solidworks\lang\<language>\, staat het sheetformats.txt bestand.
Door eraan te "sleutelen", zou je je probleem moeten oplossen.

1 like

Hallo stefbeno,

Bedankt voor je antwoord, het lijkt een goede aanwijzing, maar ik kan niet begrijpen hoe het werkt. Bovendien kan ik het bestand niet op de oorspronkelijke locatie wijzigen, ik zou graag willen weten waar we het pad kunnen wijzigen zodat dit bestand wordt opgehaald. Ik keek in optie/Bestandslocatie... maar dan kan ik het niet vinden

Volgens deze pagina (http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/c_hole_callouts.htm) is het mogelijk om de bestanden aan te passen.
Mogelijke methode: Maak een kopie in een normale map, wijzig de kopie, hernoem het origineel om het te behouden en stel de kopie in.

Ik heb het originele bestand gewijzigd, maar het verandert niets

txt.png