Ik ben op zoek naar een geautomatiseerde methode om de afmetingen op te halen van de onderdelen waaruit een assemblage bestaat.
Mijn assemblages bestaan meestal uit 10 tot 30 onderdelen per assemblage en ik gebruik SolidWorks 2018.
Ik heb geprobeerd te kijken naar begrenzingsvakken, wat een oplossing zou kunnen zijn, maar hoe te automatiseren en hoe deze dimensies op te halen in een Excel- of csv-bestand?
U moet een specifieke eigenschap aanmaken voor de configuratie (dimensies) en deze handmatig of automatisch invullen via links die u automatisch naar de stuklijst sturen die u hebt aangepast.
Hier is een link naar een tutorial om de afmetingen van de kamer te koppelen aan het pand. Het principe is hetzelfde, selecteer gewoon de zijkanten van je bord.
Dankzij ac cobra 427 zal ik in deze richting kijken, maar is er niet een meer geautomatiseerde manier, door vba bijvoorbeeld omdat ik terug moet naar ongeveer vijftig assemblages om de zijkanten van elk onderdeel eruit te krijgen door montage.
En ik wil niet op zoek gaan naar alle afmetingen van elk onderdeel voor elke montage.
Als Windows en Solidworks in 64 bits zijn, is het niet nodig om te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, het compatibiliteitsprobleem komt ergens anders vandaan en daar is het langer en ingewikkelder om te vinden, de oplossing van ac cobra 427 kan sneller zijn, vooral omdat ik op dit moment niet al te veel tijd heb om ernaar te kijken.
Het is jammer, want je software leek perfect te zijn voor wat ik moest doen.
Anders zou het mogelijk zijn om de begrenzingsvakken met vba te gebruiken om de bewerking te automatiseren, ik kom langs in vba onder excel, maar ik heb het nog nooit gebruikt onder solidworks, maar ik ben klaar om het te proberen.
Zelfs als ik ga worstelen omdat ik niets weet over Solidworks-commando's.