Hallo en bedankt voor je hulp.
Ik wil het artikelnummer van de onderdelen van een assemblage opvragen om ze in custom ownership te brengen en ik zie er niets over terug via het forum. Bedankt voor je hulp
Hallo en bedankt voor je hulp.
Ik wil het artikelnummer van de onderdelen van een assemblage opvragen om ze in custom ownership te brengen en ik zie er niets over terug via het forum. Bedankt voor je hulp
Bonjour;
C'est possible par Macro: (Si on parle bien du même ID)
ou sinon:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_Component_References.htm
Hallo
LET OP: in een nomenclatuur is het " artikelnummer " dat kan worden gekozen in het menu " ballontekst " anders dan de identificatiecode van het voorval.
Als je met " Artikelnummer " verwijst naar " artikelnummer " dat je kunt kiezen in het menu " ballontekst ", antwoord ik dat het standaard in SW niet mogelijk is, misschien haalbaar via macro - maar hier laat ik de VBA Darons je antwoorden -,
MAAR naar mijn mening is dit niet iets om te doen.
De SW-artikelnummers (nr. in de nomenclatuur) veranderen afhankelijk van het geval waarin het onderdeel wordt gebruikt;
d.w.z. hetzelfde onderdeel in 2 verschillende samenstellingen zal zeker een ander artikelnummer hebben in elk van de nomenclaturen.
Als het doel is om een onderdeel altijd op dezelfde manier te identificeren, ongeacht de assemblage waarin het wordt gebruikt, is het beter om de standaardinstelling van de ballon te wijzigen en te verwijzen naar een aangepaste eigenschap waarvan de waarde voor eens en voor altijd wordt ingesteld in het onderdeel (of voor elk van zijn configuraties).