Ik wil een Excel-tabel extraheren met de lijst van punten waaraan mijn ordinale afmetingen zijn gekoppeld. Voer in het bijgevoegde voorbeeld een tabel uit met de verschillende punten 0 - 293 - 436 - 476 - 619 - 659.
Het gaat om rijgen en u wilt een machine ontwikkelen die in staat is om de rijgen te tellen en te markeren op de verschillende punten die op een Excel-bestand (of andere) zijn aangegeven.
En maak een schets met punten die worden opgeroepen in een puntentabel, kan dat? Want ineens moet de export van de tabel in Excel achteraf mogelijk zijn
Met dit soort macro's kun je punten importeren uit een Excel-tabel naar SW:
Het is ook mogelijk om het tegenovergestelde te doen:
Voor de zoekopdracht zijn hier de gebruikte trefwoorden Solidworks macro coördinaat Excel. Het enige wat je nog hoeft te doen is testen en nemen wat het beste bij je past en dit eventueel verbeteren. Bewerken: Er zijn ook deze 2 hulpprogramma's bij Visiativ als u het Mycadservice-abonnement heeft:
Ik denk niet dat hij daar om vraagt: Maak een Excel-bestand om in SW te modelleren om een Excel-tabel voor de machine opnieuw uit te voeren, je kunt net zo goed niet door de SW-box gaan en het Excel-bestand rechtstreeks gebruiken. Daar denk ik dat het proces is om onder SW te modelleren om een Excel-bestand af te leiden (en niet andersom) Of de manier van concipiëren is niet de juiste. Het hangt immers ook af van het aantal dimensies dat in een tabel moet worden overgedragen, als het een kleine 10n is, kan dit "handmatig" worden gedaan door een tabel in een tekening te maken (Tabel / Algemene tabel) en op elke dimensie in elk vak te klikken en de tabel in Excel-formaat op te slaan.
Hallo allemaal, hartelijk dank voor uw antwoorden, dus ik heb de mycad-tools en ik heb GETCoordinates3D geprobeerd met export in een bestand en het is precies wat ik zocht, het werkt heel goed. Dank u allen.