Hallo Ik heb een extrusie naar het oppervlak en ik wil graag de waarde van de extrusie ophalen om deze in de eigenschappen van het onderdeel te zetten (voor de stuklijst) Ik kan het doen met een blinde extrusie, maar niet als ik het helemaal naar het oppervlak doe
voor de dimensie kan ik er een toevoegen, maar je kunt het niet gebruiken in de eigenschappen, het is een DimXpert van het type " TXD " en het neemt zijn waarde niet aan
Als ik een extrusie naar het oppervlak doe, is dat juist om de blinde functie niet te gebruiken, anders zie ik het nut er niet van in
Het inlaatoppervlak is vlak en het maakt niet uit, het onderdeel moet een totale lengte hebben
Hoe is uw " A " deel gepositioneerd ten opzichte van "B " deel ... willekeurig?met een afstandsbeperking (wie beperking zegt, zegt dimensie)?.. Ander?
Het principe van extrusies " naar het volgende oppervlak " is juist dat je het oppervlak niet hoeft te dimensioneren, of als het betreffende oppervlak niet vlak is.
Dat is precies wat ik @Maclane wilde zeggen! Meetsensoren lijken mij de perfecte oplossing om dit te doen. Ik heb het al gebruikt om een boogperswaarde uit te voeren: het werkt redelijk goed!!
Hallo, anders is er een eenvoudige en effectieve oplossing die ik hier niet voorgesteld zie. Maak gewoon een nieuwe schets op het plan van je extrusie, teken een lijn die van het ene uiteinde naar het andere gaat, en bam! Je hebt een waarde die je kunt aanroepen (bijvoorbeeld D1@Esquisse3).
Inderdaad, maar @cedric_keiflin niet op zoek is naar hoe hij een dimensie in een referentie kan veranderen, denk ik dat hij weet hoe hij dat moet doen, hij is op zoek naar hoe hij er een kan koppelen aan zijn extrusiefunctie die geen vaste waarde heeft omdat het gekoppeld is aan een afstand tot een oppervlak.
Voorbeeld: Mijn groene lichaam is een extrusie " naar de oppervlakte "
Ik maak een schets op een vlak evenwijdig aan de extrusie, ik teken er een lijn op en ik zet er een gedreven dimensie op, dit geeft ons de waarde D1Sketch4 oproepbaar
De referentieclassificatie voldoet aan mijn behoeften Ik ga de geschiedenis van meetsensoren testen! Voor de schetslijn die we hierna dimensioneren, had ik die al gebruikt
Ik denk dat het een beetje laat is om je te antwoorden... Maar als het je in de toekomst kan helpen, is er nog een andere techniek die redelijk goed is: vergelijkingen.
In globale variabelen maak je er een en in waarde kies je " maat "
Het enige wat je hoeft te doen is je gezichten kiezen om te meten en voilà, het is klaar. Je moet het nog steeds onthouden in je 2D-plan, maar het is vrij eenvoudig te doen omdat het verschijnt in de vervolgkeuzemenu's van " Gekoppeld aan eigendom " → " Model hier gevonden " → " Selectie "
Klein bonusvoordeel: als je een configuratie hebt waar je afstand evolueert, evolueert het resultaat van de vergelijking ook!